Journal of Innovative Research in Social Studies

Journal of Innovative Research in Social Studies

Sekizinci Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Ders Kitabının Bilimsel Yeterlilik Açısından İncelenmesi

Yazarlar: Hilal KARAVAR

Cilt 1 , Sayı 2 , 2018 , Sayfalar 88 - 95

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük,Ders kitabı,Öğretim programı,Doküman analizi

Özet: Okullarda öğretmen ve öğrencilerin temel kaynak olarak kullandığı materyallerin başında ders kitapları gelir. Bu sebepten ötürü ders kitaplarının eğitim programında yer alan hedef,  içerik, öğrenme-öğretme süreci ile ölçme değerlendirme boyutlarına uygun olarak hazırlanması gerekir. Bir ders kitabında bilimsel hataların olmaması önemlidir. Bu çalışmanın amacı, Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 8. Sınıf ders kitabının içeriğindeki ifadelerin bilimsel doğruluk açısından incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Metin temelinde incelenen ders kitabının analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Ortaya çıkan bulgular kitap içerisindeki metinlerden seçilen somut örneklerle desteklenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Sekizinci Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Ders Kitabının Bilimsel Yeterlilik Açısından İncelenmesi}, volume={1}, number={2}, publisher={Journal of Innovative Research in Social Studies}, author={Hilal KARAVAR}, year={2018}, pages={88–95} }
APA
KOPYALA
Hilal KARAVAR. (2018). Sekizinci Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Ders Kitabının Bilimsel Yeterlilik Açısından İncelenmesi (Vol. 1, pp. 88–95). Vol. 1, pp. 88–95. Journal of Innovative Research in Social Studies.
MLA
KOPYALA
Hilal KARAVAR. Sekizinci Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Ders Kitabının Bilimsel Yeterlilik Açısından İncelenmesi. no. 2, Journal of Innovative Research in Social Studies, 2018, pp. 88–95.