Journal of Innovative Research in Social Studies
Yazarlar: Hilal KARAVAR
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Anahtar Kelimeler:İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük,Ders kitabı,Öğretim programı,Doküman analizi
Özet: Okullarda öğretmen ve öğrencilerin temel kaynak olarak kullandığı materyallerin başında ders kitapları gelir. Bu sebepten ötürü ders kitaplarının eğitim programında yer alan hedef, içerik, öğrenme-öğretme süreci ile ölçme değerlendirme boyutlarına uygun olarak hazırlanması gerekir. Bir ders kitabında bilimsel hataların olmaması önemlidir. Bu çalışmanın amacı, Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 8. Sınıf ders kitabının içeriğindeki ifadelerin bilimsel doğruluk açısından incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Metin temelinde incelenen ders kitabının analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Ortaya çıkan bulgular kitap içerisindeki metinlerden seçilen somut örneklerle desteklenmiştir.