Journal of Innovative Research in Social Studies
Yazarlar: Burcu KAYMAK
Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Anahtar Kelimeler:Sosyal Bilgiler,Tarihsel roman,Öğretmadayı
Özet: Bu araştırmanın amacı; Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının lisans eğitiminde tarihsel roman kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada olgubilim(fenomenoloji) yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Türkiye’nin güneybatısında bulunan bir üniversitesinin Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 50’si 4. sınıf, 30’u 1. sınıf olmak üzere toplamda 80 Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayı oluşmaktadır. Öğrencilere yarı yapılandırılmış olarak hazırlanan, dört açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu uygulanmıştır. Veriler nitel veri analizlerden olan betimsel analize göre analiz edilmiş ve öğrenci görüşleri çeşitli kategoriler altında toplanmıştır. Araştırma da öğretmen adaylarının tarihsel romanlar vasıtasıyla ders işlenimini genel olarak faydalı buldukları ve olumlu yönde görüş bildirdikleri sonucuna ulaşılmıştır.