Journal of Innovative Research in Social Studies

Journal of Innovative Research in Social Studies

Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Lisans Eğitiminde Tarihsel Roman Kullanımına İlişkin Görüşleri

Yazarlar: Burcu KAYMAK

Cilt 2 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 1 - 15

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Anahtar Kelimeler:Sosyal Bilgiler,Tarihsel roman,Öğretmadayı

Özet: Bu araştırmanın amacı; Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının lisans eğitiminde tarihsel roman kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada olgubilim(fenomenoloji) yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Türkiye’nin güneybatısında bulunan bir üniversitesinin Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 50’si 4. sınıf, 30’u 1. sınıf olmak üzere toplamda 80 Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayı oluşmaktadır. Öğrencilere yarı yapılandırılmış olarak hazırlanan, dört açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu uygulanmıştır. Veriler nitel veri analizlerden olan betimsel analize göre analiz edilmiş ve öğrenci görüşleri çeşitli kategoriler altında toplanmıştır. Araştırma da öğretmen adaylarının tarihsel romanlar vasıtasıyla ders işlenimini genel olarak faydalı buldukları ve olumlu yönde görüş bildirdikleri sonucuna ulaşılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Lisans Eğitiminde Tarihsel Roman Kullanımına İlişkin Görüşleri}, volume={2}, number={1}, publisher={Journal of Innovative Research in Social Studies}, author={Burcu KAYMAK}, year={2019}, pages={1–15} }
APA
KOPYALA
Burcu KAYMAK. (2019). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Lisans Eğitiminde Tarihsel Roman Kullanımına İlişkin Görüşleri (Vol. 2, pp. 1–15). Vol. 2, pp. 1–15. Journal of Innovative Research in Social Studies.
MLA
KOPYALA
Burcu KAYMAK. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Lisans Eğitiminde Tarihsel Roman Kullanımına İlişkin Görüşleri. no. 1, Journal of Innovative Research in Social Studies, 2019, pp. 1–15.