Journal of Innovative Research in Social Studies

Journal of Innovative Research in Social Studies

Coğrafya Derslerinde Etik Değerler Öğretimi Üzerine Bir İnceleme

Yazarlar: Vedat ŞAHİN, Ziya İNCE

Cilt 4 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 1 - 11

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

DOI:10.47503/jirss.891181

Anahtar Kelimeler:Coğrafya eğitimi,Etik,Öğretim

Özet: Coğrafyanın inceleme alanları günümüze kadar gittikçe genişlemiş ve çeşitlenmiştir. Yakın dönemde coğrafya sahasında görülen metodolojik yaklaşımların ve teknolojik gelişmelerin uygulamaları birçok hususun incelenmesine kolaylık sağlamıştır. Bu çerçevede coğrafyacıların son dönemde üzerinde çalışmalar yaptıkları önemli hususlardan birisi de etik olmuştur. Çalışmanın amacı coğrafya derslerinde etik değerlere yer verilmesinin gerekliliğini ortaya koymaktır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yoluyla çözümlenmiştir. Yapılan çözümlemeler neticesinde coğrafya derslerinde çevresel etik ve mekân arasında bağlantılar kuran konuların yer almasının önemli olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Günümüzde coğrafya bilimi alanında çevre-insan ilişkisi değerlendirmesinin etik olarak incelendiği çalışmaların az olduğu ve bu tür çalışmalara daha fazla yer verilmesi önerilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Coğrafya Derslerinde Etik Değerler Öğretimi Üzerine Bir İnceleme}, volume={4}, number={1–11}, publisher={Journal of Innovative Research in Social Studies}, author={Vedat ŞAHİN,Ziya İNCE}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Vedat ŞAHİN,Ziya İNCE. (2021). Coğrafya Derslerinde Etik Değerler Öğretimi Üzerine Bir İnceleme (Vol. 4). Vol. 4. Journal of Innovative Research in Social Studies.
MLA
KOPYALA
Vedat ŞAHİN,Ziya İNCE. Coğrafya Derslerinde Etik Değerler Öğretimi Üzerine Bir İnceleme. no. 1–11, Journal of Innovative Research in Social Studies, 2021.