Journal of Innovative Research in Social Studies
Yazarlar: Baysal GÜNGÖR, Eda TİNGİŞ, Beril SAROL
Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları
DOI:10.47503/jirss.826393
Anahtar Kelimeler:Sosyal Bilgiler,Zorbalık,Siber Zorbalık,Siber Zorba,Siber Mağdur
Özet: Bu araştırmanın amacı Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının siber zorbalık düzeylerinin cinsiyet, yaş, ekonomik durum, internette geçirdikleri süreye göre incelenmesidir. Çalışma 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Akdeniz Üniversitesi sosyal bilgiler eğitimi anabilim dalında öğrenim gören 115 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılan öğretmen adaylarından 55’i (%47,8) erkek, 60’ı (%52,2) kadındır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Siber Zorbalık Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kendilerine uygulanan “Siber Zorbalık Ölçeğine” verdikleri cevaplar SPSS üzerine işlenmiştir. Verilerin analizinde ilişkisiz örneklemler t-testi ve tekyönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının siber zorbalık düzeyleri, cinsiyet ve yaş değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermezken internette geçirilen süre ve ekonomik durum değişkenine göre anlamlı düzeyde farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır.