Journal of Innovative Research in Social Studies
Yazarlar: Saide AYVAZ ÖZTÜRK
Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Anahtar Kelimeler:Kaynaştırma,Sosyal bilgiler,Özel gereksinimli öğrenciler,Destek sınıfı
Özet: Bu araştırma; 2003-2020 yılları arasında kaynaştırma eğitimine ilişkin sosyal bilgiler alanında yapılan yüksek lisans, doktora tezleri ve makaleleri incelemektir. Bu kapsamda 7 yüksek lisan, 3 doktora tezi ve 14 ulusal veya uluslararası dergide yayınlanan makaleye ulaşılmıştır. Veri toplama aracı olarak doküman incelemesi, veri analiz yöntemi olarak ise içerik analizi kullanılmıştır. Veriler yayınlandıkları yıla, katılımcılarına, araştırmalarda kullanılan bilimsel araştırma yöntemine ve temalarına göre sınıflandırılarak içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda; kaynaştırma uygulamalarına yönelik sosyal bilgiler alanında yeterli bilimsel çalışmanın bulunmadığı gözlenmiştir. Araştırmaya konu olan çalışmaların bir kısmı doğrudan sosyal bilgiler eğitimi alanında yayınlanmışken bir kısmı da gerek konu gerekse katılımcılar yönünden alana temas etmektedir. Genel olarak sosyal bilgiler dersinin kaynaştırma uygulamalarında gerek öğretmen ve normal gelişim gösteren ya da kaynaştırma öğrencisi ekseninde gerekse fiziki alt yapı, okul yönetimi, veli ya da program noktasında birtakım problemlerin varlığı araştırmalarda öne çıkmaktadır. Araştırma sonuçları değerlendirildiğinde eğitimcilerin yeterlilikleri ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlama noktasında eksiklikler tespit edilmiştir. Ayrıca araştırma sonucunda bazı tezlerin aynı isimle makaleye dönüştüğü de gözlenmiştir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.