Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi

Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi

Etkilesimli Tahtaların Ders İçeriginin Sunumu Sırasındaki Kullanılabilirligi

Yazarlar: Aysin Gaye ÜSTÜN, Lokman ŞILBIR, Engin KURSUN, Yuksel GOKTAS

Cilt 2 , Sayı 2 , 2013 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Etkileşimli tahta,Projeksiyon,Kullanılabilirlik

Özet: Bu çalışmada projeksiyon cihazı ile karşılaştırıldığında içerik sunumu yaparken etkileşimli tahtaların kullanılabilirliğinin belirlenmesi amaçlanmaktadır Çalışma Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünde okuyan 13 öğretmen adayı ile birlikte yürütülmüştür.  Bir durum çalışması (case study) olan bu araştırmada, araştırmacılar tarafından belirlenen sunum görevleri, örneklemi oluşturan öğretmen adaylarına verilmiş ve bu görevleri etkileşimli tahtada ve projeksiyon cihazında ayrı ayrı gerçekleştirmeleri istenmiştir. Gerçekleştirme süreci ekran kayıt programı ile kayıt altına alınmış ve bu kayıtlar adayların görevleri tamamlama sürelerinin belirlenmesi amacıyla kullanılmıştır. Sunum görevleri tamamlandığında adayların projeksiyon ve etkileşimli tahtaların sunum yaparken kullanılabilirliğine yönelik görüşleri yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Araştırma sonuçları, görevlerin toplam gerçekleştirilme süresi bağlamında etkileşimli tahtada gerçekleştirilen sunumun daha kısa sürdüğünü göstermektedir. Ancak, her bir görevin gerçekleştirilme süresi bağlamında ayrı ayrı incelendiğinde ise, verilen görevin tamamlanma süresinin, uygulamanın akıllı tahta veya bilgisayar projeksiyon ikilisinin kullanılarak yapılmasına göre farklılık gösterdiği görülmektedir. Aynı zamanda öğretmen adayları ile yapılan görüşmelerle, adayların çoğunluğunun sunum yapmak için etkileşimli tahtayı kullanmayı tercih edebileceği tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: etkileşimli tahta, projeksiyon, kullanılabilirlik


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2013, title={Etkilesimli Tahtaların Ders İçeriginin Sunumu Sırasındaki Kullanılabilirligi}, volume={2}, number={2}, publisher={Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi}, author={Aysin Gaye ÜSTÜN,Lokman ŞILBIR,Engin KURSUN,Yuksel GOKTAS}, year={2013}, pages={0} }
APA
KOPYALA
Aysin Gaye ÜSTÜN,Lokman ŞILBIR,Engin KURSUN,Yuksel GOKTAS. (2013). Etkilesimli Tahtaların Ders İçeriginin Sunumu Sırasındaki Kullanılabilirligi (Vol. 2, p. 0). Vol. 2, p. 0. Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Aysin Gaye ÜSTÜN,Lokman ŞILBIR,Engin KURSUN,Yuksel GOKTAS. Etkilesimli Tahtaların Ders İçeriginin Sunumu Sırasındaki Kullanılabilirligi. no. 2, Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi, 2013, p. 0.