Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi

Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi

Öğretmenlik Uygulaması Sürecinde Google Plus Deneyimi: Fizik Öğretmen Adayları ile Bir Farkındalık Çalışması

Yazarlar: Nevzat YİĞİT

Cilt 2 , Sayı 3 , 2013 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:-

Özet: Öğretmenlik Uygulaması sürecinde öğretmen adaylarının yürüttükleri derslere ilişkin uygulama öğretim elemanı, uygulama öğretmeni ile arkadaşlarından alacağı dönütlerin niteliğinin ilgililerin zaman sorunu nedeniyle beklenen yararı sağlamadığı bilinmektedir. Sosyal ağlardan biri olan Google Plus ortamı, belirli sayıda kişinin bir arada videolarını izleyip birbirlerine dönüt verilmesi ve zamanla yetersizliği sorununu gidermesinden dolayı öğretmen eğitiminde teknolojinin kullanılmasına iyi bir örnek teşkil edecektir. Bu çalışmanın amacı, öğretmenlik uygulaması sürecinde Google Plus ortamlarından yararlanarak fizik öğretmen adaylarına daha iyi rehberlik hizmeti verilmesi ve bu hizmetin sağlayacağı farkındalık kazanımlarının tartışılmasıdır. Araştırma öğretmenlik uygulaması dersine iki farklı uygulama okuluna devam eden 10 fizik öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Her öğretmen adayı uygulama okullarında yürüttüğü dersleri Google Plus ortamından erişime açmış ve okul dışı zamanlarda canlı görüşmeler yoluyla videolar üzerindeki izlenimlere ilişkin tartışmalar yapılmıştır. Dönem sonunda öğretmen adaylarına süreci değerlendirmek üzere sorulan açık uçlu sorularla başlangıçta olumsuz görüşlere sahip öğretmen adaylarının teknolojik beceri, iletişim ve geribildirim konularında farkındalık geliştirdikleri belirlenmiştir. Sonuçta uygulama okullarındaki sosyal ağlara erişim engellerinin de ortadan kaldırılmasıyla Google Plus deneyimi öğretmenlik uygulaması sürecinde etkin olarak kullanılabilecektir. Anahtar Sözcükler: Fizik Eğitimi, Öğretmenlik Uygulaması, Google Plus


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2013, title={Öğretmenlik Uygulaması Sürecinde Google Plus Deneyimi: Fizik Öğretmen Adayları ile Bir Farkındalık Çalışması}, volume={2}, number={3}, publisher={Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi}, author={Nevzat YİĞİT}, year={2013}, pages={0} }
APA
KOPYALA
Nevzat YİĞİT. (2013). Öğretmenlik Uygulaması Sürecinde Google Plus Deneyimi: Fizik Öğretmen Adayları ile Bir Farkındalık Çalışması (Vol. 2, p. 0). Vol. 2, p. 0. Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Nevzat YİĞİT. Öğretmenlik Uygulaması Sürecinde Google Plus Deneyimi: Fizik Öğretmen Adayları Ile Bir Farkındalık Çalışması. no. 3, Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi, 2013, p. 0.