Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi

Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi

Öğretmen Adaylarının Facebook’ta Zorbalık Yapma ve Zorbalığa Maruz Kalma Durumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi

Yazarlar: Bahar BARAN, Eyüp KESKİN, Eyüp KESKİN, Şenol GENÇ, Şenol GENÇ

Cilt 3 , Sayı 1 , 2014 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Facebook’ta zorbalık yapma,Facebook’ta zorbalığa maruz kalma,Öğretmadayları

Özet: Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının, Facebook’ta zorbalık yapma ya da zorbalığa maruz kalma seviyelerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Katılımcılar, 2012-2013 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan 221 öğretmen adayından oluşmaktadır. Veriler “Öğretmen Adaylarının Facebook’ta Zorbalık Yapma ve Zorbalığa Maruz Kalma Durumlarını Belirleme Anketi” ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde parametrik olmayan testlerden Ki-kare testi yürütülmüş, Sperman Rhove etki büyüğü korelasyon katsayıları hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda, Facebook’ta zorbalık yapma ve zorbalığa maruz kalma seviyeleri arasında orta derecede bir ilişki ve erkek öğretmen adaylarının kadınlara göre Facebook’ta daha fazla zorbalığa maruz kaldığı açığa çıkmıştır. Facebook’a bağlanmak için kullanılan teknolojiler çeşitlendikçe daha fazla Facebook’ta zorbalık yapılmakta ve zorbalığa maruz kalınmaktadır. Sayısal bölümlerdeki öğretmen adayları sözel bölümlerdekilere göre daha fazla Facebook zorbalığı yapmaktadırlar. Facebook’a üye olma süresi arttıkça Facebook zorbalığı oranı artmaktadır. Son olarak ise, Facebook’u güvenli bir ortam olarak tanımlayan öğretmen adaylarının daha fazla Facebook zorbalığı yaptığı bulunmuştur. Anahtar sözcükler: Facebook’ta zorbalık yapma, Facebook’ta zorbalığa maruz kalma, öğretmen adayları


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2014, title={Öğretmen Adaylarının Facebook’ta Zorbalık Yapma ve Zorbalığa Maruz Kalma Durumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi}, volume={3}, number={1}, publisher={Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi}, author={Bahar BARAN,Eyüp KESKİN,Eyüp KESKİN,Şenol GENÇ,Şenol GENÇ}, year={2014}, pages={0} }
APA
KOPYALA
Bahar BARAN,Eyüp KESKİN,Eyüp KESKİN,Şenol GENÇ,Şenol GENÇ. (2014). Öğretmen Adaylarının Facebook’ta Zorbalık Yapma ve Zorbalığa Maruz Kalma Durumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi (Vol. 3, p. 0). Vol. 3, p. 0. Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Bahar BARAN,Eyüp KESKİN,Eyüp KESKİN,Şenol GENÇ,Şenol GENÇ. Öğretmen Adaylarının Facebook’ta Zorbalık Yapma ve Zorbalığa Maruz Kalma Durumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. no. 1, Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi, 2014, p. 0.