Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi
Yazarlar: Bahar BARAN, Eyüp KESKİN, Eyüp KESKİN, Şenol GENÇ, Şenol GENÇ
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Facebook’ta zorbalık yapma,Facebook’ta zorbalığa maruz kalma,Öğretmadayları
Özet: Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının, Facebook’ta zorbalık yapma ya da zorbalığa maruz kalma seviyelerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Katılımcılar, 2012-2013 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan 221 öğretmen adayından oluşmaktadır. Veriler “Öğretmen Adaylarının Facebook’ta Zorbalık Yapma ve Zorbalığa Maruz Kalma Durumlarını Belirleme Anketi” ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde parametrik olmayan testlerden Ki-kare testi yürütülmüş, Sperman Rhove etki büyüğü korelasyon katsayıları hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda, Facebook’ta zorbalık yapma ve zorbalığa maruz kalma seviyeleri arasında orta derecede bir ilişki ve erkek öğretmen adaylarının kadınlara göre Facebook’ta daha fazla zorbalığa maruz kaldığı açığa çıkmıştır. Facebook’a bağlanmak için kullanılan teknolojiler çeşitlendikçe daha fazla Facebook’ta zorbalık yapılmakta ve zorbalığa maruz kalınmaktadır. Sayısal bölümlerdeki öğretmen adayları sözel bölümlerdekilere göre daha fazla Facebook zorbalığı yapmaktadırlar. Facebook’a üye olma süresi arttıkça Facebook zorbalığı oranı artmaktadır. Son olarak ise, Facebook’u güvenli bir ortam olarak tanımlayan öğretmen adaylarının daha fazla Facebook zorbalığı yaptığı bulunmuştur. Anahtar sözcükler: Facebook’ta zorbalık yapma, Facebook’ta zorbalığa maruz kalma, öğretmen adayları
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.