Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi
Yazarlar: Çelebi ULUYOL, Raziye DEMİRALAY, Sami ŞAHİN, Selami ERYILMAZ
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Bilgisayar oyunları,Oyun oynama alışkanlıkları,Öğretmadayları,Oyun tercihleri
Özet: Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının oyun tercihlerini belirlemek ve bilgisayar oyunu oynama alışkanlıklarını incelemektir. Araştırmaya Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi ve Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi’nin 22 farklı öğretmenlik programında okuyan toplam 426 öğretmen adayı katılmıştır. Veri toplama aracı olarak Durdu, Hotomaroğlu ve Çağıltay (2004) tarafından geliştirilen, oyun oynama alışkanlıkları ile oyun tercihlerine yönelik 23 maddeden oluşan anket kullanılmıştır. Toplanan veriler betimsel yöntemlerle incelenerek verilerin frekans ve yüzde değerleri hesaplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, bilgisayar oyunlarının cinsiyet ayrımı olmaksızın tüm öğretmen adayları tarafından genel anlamda kabul gördüğü anlaşılmaktadır. Ayrıca, araştırmaya katılan öğretmen adaylarının büyük çoğunluğu, bilgisayar oyunlarının eğitim ortamlarında kullanılabileceğini belirtmişlerdir. Anahtar Kelimeler: Bilgisayar oyunları, Oyun oynama alışkanlıkları, Öğretmen adayları, Oyun tercihleri