Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi

Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi

Artırılmış Gerçeklik ile Motivasyon ve Başarı: Deneysel Bir Çalışma

Yazarlar: Hasan ERSOY, Emel DUMAN, Semiral ÖNCÜ

Cilt 5 , Sayı 1 , 2016 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:-

Özet: Teknolojinin hızla ilerlemesiyle her geçen gün yeni kavramlar hayatımıza girmektedir. İnsan hayatını kolaylaştırmak amacıyla gerçek dünya ile sanal dünyayı bir araya getirmeye yarayan “artırılmış gerçeklik” kavramı bunlardan biridir ve hâlihazırda sağlık, reklamcılık, mühendislik gibi birçok alanda kullanılmaktadır. Gerçek-sanal birleşiminin yanısıra etkileşimli ortamlardan oluşan artırılmış gerçeklik, bu özelliğinden dolayı eğitim alanında da gelecek vaat etmektedir. Bu alanda yapılan birçok araştırma göstermektedir ki artırılmış gerçeklik kullanılarak geliştirilen uygulamalar öğrenciler üzerinde olumlu etkilere sahiptir. Bu deneysel çalışma kapsamında Bursa’daki bir ortaokulda 5. ve 6. sınıf seviyesindeki bir grup öğrenciye “Görsel Tasarım İlkeleri” konusunu anlatan bir öğretim faaliyeti tasarlanmıştır. Deney grubundaki öğrenciler bu faaliyete artırılmış gerçeklik teknolojisi ile hazırlanmış materyalleri kullanarak dâhil olurken; kontrol grubundaki öğrenciler ise benzer materyallerin masaüstü bilgisayarlarda kullanılan versiyonları ile dâhil olmuşlardır. Deney sürecinin ardından, deney ve kontrol grubundaki öğrencilere başarı testi uygulanmıştır. Ayrıca öğrencilerin öğretim faaliyetini etkileşim, fayda ve kavrama açısından ne denli etkili bulduklarını ölçmeye dayalı motivasyon ölçeği uygulanmıştır. Sonuç olarak, artırılmış gerçeklik ile tasarlanan öğretim faaliyetinin, öğrencilerin motivasyon ve başarısına olumlu yönde etki ettiği tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: artırılmış gerçeklik, öğretim tasarımı, deneysel çalışma, başarı, motivasyon


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2016, title={Artırılmış Gerçeklik ile Motivasyon ve Başarı: Deneysel Bir Çalışma}, volume={5}, number={1}, publisher={Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi}, author={Hasan ERSOY,Emel DUMAN,Semiral ÖNCÜ}, year={2016}, pages={0} }
APA
KOPYALA
Hasan ERSOY,Emel DUMAN,Semiral ÖNCÜ. (2016). Artırılmış Gerçeklik ile Motivasyon ve Başarı: Deneysel Bir Çalışma (Vol. 5, p. 0). Vol. 5, p. 0. Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Hasan ERSOY,Emel DUMAN,Semiral ÖNCÜ. Artırılmış Gerçeklik Ile Motivasyon ve Başarı: Deneysel Bir Çalışma. no. 1, Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi, 2016, p. 0.