Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi

Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi

Ortaokul Öğrencilerinin İngilizce Öğretiminde DynEd Programını Kullanmaya İlişkin Tutum ve Motivasyonları

Yazarlar: Müzeyyen BULUT ÖZEK, Miyase PEKTAŞ

Cilt 5 , Sayı 1 , 2016 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:-

Özet: Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi örgün okulların 5-8. sınıflarında okuyan öğrenciler için İngilizce öğretim sistemi olan DynEd (Dynamic Education) yazılımını kullanmaya ilişkin öğrenci tutum ve motivasyonlarını ölçmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, nicel veri toplama yöntemlerinin kullanıldığı tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya Antalya ili Kaş ilçesinde bulunan ortaokullarda öğrenim gören 151 öğrenci katılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen "DynEd Programını Kullanmaya İlişkin Tutum ve Motivasyon Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizi için Barlett ve Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) testleri, madde faktör yükleri, bağımsız örneklem t-testi ve ANOVA testlerinden yararlanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda DynEd programını kullanırken öğrencilerin tutum ve motivasyonlarının yüksek düzeyde olduğu, ölçeğin özyeterlik, kaygı ve önem alt boyutlarında kız ve erkek öğrenciler arasındaki farkın anlamlı olduğu sonuçlarına varılmıştır. Anahtar sözcükler: DynEd programı, ortaokul, tutum, motivasyon


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2016, title={Ortaokul Öğrencilerinin İngilizce Öğretiminde DynEd Programını Kullanmaya İlişkin Tutum ve Motivasyonları}, volume={5}, number={1}, publisher={Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi}, author={Müzeyyen BULUT ÖZEK,Miyase PEKTAŞ}, year={2016}, pages={0} }
APA
KOPYALA
Müzeyyen BULUT ÖZEK,Miyase PEKTAŞ. (2016). Ortaokul Öğrencilerinin İngilizce Öğretiminde DynEd Programını Kullanmaya İlişkin Tutum ve Motivasyonları (Vol. 5, p. 0). Vol. 5, p. 0. Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Müzeyyen BULUT ÖZEK,Miyase PEKTAŞ. Ortaokul Öğrencilerinin İngilizce Öğretiminde DynEd Programını Kullanmaya İlişkin Tutum ve Motivasyonları. no. 1, Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi, 2016, p. 0.