Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi
Yazarlar: Müzeyyen BULUT ÖZEK, Miyase PEKTAŞ
Konular:-
Anahtar Kelimeler:-
Özet: Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi örgün okulların 5-8. sınıflarında okuyan öğrenciler için İngilizce öğretim sistemi olan DynEd (Dynamic Education) yazılımını kullanmaya ilişkin öğrenci tutum ve motivasyonlarını ölçmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, nicel veri toplama yöntemlerinin kullanıldığı tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya Antalya ili Kaş ilçesinde bulunan ortaokullarda öğrenim gören 151 öğrenci katılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen "DynEd Programını Kullanmaya İlişkin Tutum ve Motivasyon Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizi için Barlett ve Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) testleri, madde faktör yükleri, bağımsız örneklem t-testi ve ANOVA testlerinden yararlanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda DynEd programını kullanırken öğrencilerin tutum ve motivasyonlarının yüksek düzeyde olduğu, ölçeğin özyeterlik, kaygı ve önem alt boyutlarında kız ve erkek öğrenciler arasındaki farkın anlamlı olduğu sonuçlarına varılmıştır. Anahtar sözcükler: DynEd programı, ortaokul, tutum, motivasyon
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.