Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi

Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi

Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü 4. Sınıf Öğrencilerinin Sanal Zorbalık Hakkındaki Farkındalık Durumlarının Farklı Değişkenlerce İncelenmesi

Yazarlar: Serhat Bahadır KERT, Abdulkadir ŞAHİNER

Cilt 5 , Sayı 3 , 2016 , Sayfalar 127 - 134

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Sanal Zorbalık,Farkındalık,Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Özet: İnternetin  yaygınlaşması  ile  birlikte  hayatımıza  sanal  zorbalık  kavramı  girmiştir.  Sanal  zorbalık kavramı ile ilgili farkındalık eğitim ve öğretmenler aracılığıyla arttırılabilir. Bu nedenle çalışmanın amacı, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği bölümü 4. sınıf öğrencilerinin sanal zorbalık hakkındaki farkındalık durumlarının farklı değişkenlerce incelenmesidir.  Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır.  Çalışma  grubunu  Dokuz  Eylül  Üniversitesi  Buca  Eğitim  Fakültesi  Bilgisayar  ve Öğretim Teknolojileri  Öğretmenliği  bölümü 4.  Sınıfta  öğrenim  gören  50  öğrenci  oluşturmaktadır. Öğrencilerden elde edilen veriler SPSS 21.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde Bağımsız Örneklem T Testi (Independent-Samples T Test) ve Tek Yönlü Varyans Analizi (One-Way ANOVA) kullanılmıştır. Sanal zorbalık hakkındaki farkındalık durumu ile cinsiyet arasında anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2016, title={Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü 4. Sınıf Öğrencilerinin Sanal Zorbalık Hakkındaki Farkındalık Durumlarının Farklı Değişkenlerce İncelenmesi}, volume={5}, number={3}, publisher={Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi}, author={Serhat Bahadır KERT,Abdulkadir ŞAHİNER}, year={2016}, pages={127–134} }
APA
KOPYALA
Serhat Bahadır KERT,Abdulkadir ŞAHİNER. (2016). Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü 4. Sınıf Öğrencilerinin Sanal Zorbalık Hakkındaki Farkındalık Durumlarının Farklı Değişkenlerce İncelenmesi (Vol. 5, pp. 127–134). Vol. 5, pp. 127–134. Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Serhat Bahadır KERT,Abdulkadir ŞAHİNER. Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü 4. Sınıf Öğrencilerinin Sanal Zorbalık Hakkındaki Farkındalık Durumlarının Farklı Değişkenlerce İncelenmesi. no. 3, Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi, 2016, pp. 127–34.