Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi

Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi

ASSESSING THE WAYS IN WHICH THE 7TH GRADE STUDENTS OF THE SECONDARY SCHOOL FOLLOW THE ATOM AND MOLECULE MODELING PROCESS

Yazarlar: Emine BİLGE, Şule BAHÇECİ

Cilt 6 , Sayı 1 , 2017 , Sayfalar 21 - 35

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Model,Modelleme,Zihinsel Model,Üç Boyutlu Model,Atom

Özet: Bu çalışmanın amacı; ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin atom ve molekül konusu ile ilgili zihinsel modellerini oluşturdukları süreçte nasıl bir yol izledikleri belirlemektir. Çalışma ortaokul 7. sınıfta öğrenim gören 25 tane 7. sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Öğrenciler okulda görevli olan uzman öğreticinin yardımıyla rastgele seçilmiş 8 heterojen gruba dönüştürülmüştür. Çalışma özel bir durumu niteliğinden dolayı özel durum yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın veri toplama araçları; klinik mülakat, yapılandırılmış gözlem formu ve video kaydı olarak belirlenmiştir. Toplanan veriler içerik ve betimsel analizi ile çözümlenmiştir, ayrıca N-Vivo 9 programı da analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre; öğrencilerin zihinsel modellerini oluştururken tercih ettikleri yardımcı kaynakların frekans yüzdesinde grup arkadaşları kodunun yüksek çıktığı tespit edilmiştir. Oluşturulacak modelin malzemelerine yönelik seçimlerde fiziksek özellik olarak renk unsurunun tercih edilmesinin atomun içyapısında bulunan proton, nötron ve elektronların hem renkli hem de farklı renklerde olabileceği algısı oluşturmasından dolayı olduğu, malzemelerin içerik özelliği olarak kolay yönünün tercih edilmesinin, sınıf ortamında pek fazla deneyimlenmemiş etkinliklerde sürece uyum sağlamak amacıyla tercih edildiği tespit edilmiştir. Öğrencilerin zihinsel modellerine uygun üç boyutlu model çalışmalarının daha fazla yapılması sağlanmalı, ayrıca onların üzerinde çalışacakları konuya uygun malzemeleri seçebilmeleri için laboratuar koşullarında gerekli önlemler alınarak çoğu malzemenin yapısını tanımalarına fırsat verilmelidir. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={ASSESSING THE WAYS IN WHICH THE 7TH GRADE STUDENTS OF THE SECONDARY SCHOOL FOLLOW THE ATOM AND MOLECULE MODELING PROCESS}, volume={6}, number={1}, publisher={Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi}, author={Emine BİLGE,Şule BAHÇECİ}, year={2017}, pages={21–35} }
APA
KOPYALA
Emine BİLGE,Şule BAHÇECİ. (2017). ASSESSING THE WAYS IN WHICH THE 7TH GRADE STUDENTS OF THE SECONDARY SCHOOL FOLLOW THE ATOM AND MOLECULE MODELING PROCESS (Vol. 6, pp. 21–35). Vol. 6, pp. 21–35. Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Emine BİLGE,Şule BAHÇECİ. ASSESSING THE WAYS IN WHICH THE 7TH GRADE STUDENTS OF THE SECONDARY SCHOOL FOLLOW THE ATOM AND MOLECULE MODELING PROCESS. no. 1, Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi, 2017, pp. 21–35.