Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi

Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi

OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKLE İNGİLİZCE ÖĞRENME

Yazarlar: Gizem ÇEVİK, Rabia Meryem YILMAZ, Yuksel GOKTAS, Aslan GÜLCÜ

Cilt 6 , Sayı 2 , 2017 , Sayfalar 50 - 57

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Artırılmış Gerçeklik,İngilizce Eğitimi,Öğrenme Başarısı

Özet: Gün geçtikçe daha fazla teknolojik araç ve uygulamalar günlük yaşamımıza girmektedir. Dolayısıyla zamanla sanayi, askeri, turizm gibi alanlardaki çalışmaların yanı sıra öğretim amaçlı geliştirilen uygulamalarda da çeşitlilik her geçen gün artmaktadır. Bunun örneklerinden olan artırılmış gerçeklik(AG) kamera, bilgisayar, mobil teknolojiler desteğiyle kullanılabilen ve eğitim odaklı araştırma eğilimi artan teknolojilerdendir. Bu alanda yapılan araştırmalarda AG teknolojisinin, öğrencilerin başarı, motivasyon ve tutumları üzerinde pozitif etkisi olduğu görülmektedir. Bu çalışma ile mobil aygıtlar aracılığıyla kullanılan AG teknolojisine dayalı uygulamaların okul öncesi öğrencilerinin İngilizce kelime öğrenme başarısına etkisi incelenmektedir. Deney ve kontrol gruplu tasarıma sahip olan çalışmada, 21 hayvan isminin İngilizce karşılığının öğretimi deney grubunda AG teknolojisi desteğiyle tabletler kullanılarak hareketli görsellerle gerçekleştirilirken; kontrol grubunda resim ve plastik oyuncaklar kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Kontrol listesi aracılığıyla verilere ulaşılmıştır ve veriler t - testi ile nicel veri analiz tekniği kullanılarak incelenmiştir. Analiz sonuçlarına göre gruplar arasında deney grubu lehine anlamlı farklılık olduğu görülmektedir. Gelecek araştırmalarda AG teknolojisine dayalı uygulamaların okul öncesi düzeyde ve dil öğretiminde kullanımına yönelik araştırmaların alana katkı sağlayacağı ifade edilebilir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKLE İNGİLİZCE ÖĞRENME}, volume={6}, number={2}, publisher={Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi}, author={Gizem ÇEVİK,Rabia Meryem YILMAZ,Yuksel GOKTAS,Aslan GÜLCÜ}, year={2017}, pages={50–57} }
APA
KOPYALA
Gizem ÇEVİK,Rabia Meryem YILMAZ,Yuksel GOKTAS,Aslan GÜLCÜ. (2017). OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKLE İNGİLİZCE ÖĞRENME (Vol. 6, pp. 50–57). Vol. 6, pp. 50–57. Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Gizem ÇEVİK,Rabia Meryem YILMAZ,Yuksel GOKTAS,Aslan GÜLCÜ. OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKLE İNGİLİZCE ÖĞRENME. no. 2, Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi, 2017, pp. 50–57.