Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi
Yazarlar: Gizem Çevik, Aslan Gülcü
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi,Lineer Cebir
Özet: Bu çalışmanın amacı bilgisayar destekli lineer cebir uygulamalarının öğretmen adaylarının uygulamalara yönelik görselleştirme becerilerine ve memnuniyetlerine etkisini ortaya çıkarmaktır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemi amaca uygun örneklem metodu yoluyla ilköğretim matematik 2. Sınıf 36 öğretmen adayından oluşmaktadır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla bire bir görüşmeler ile toplanmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre genel olarak öğretmen adaylarının materyallere karşı pozitif görüşlere sahip oldukları görülmüştür. Sonuçlara göre Lineer cebir dersine yönelik hazırlanan materyallerin öğrenme ortamını olumlu yönde etkilediği ve görselleştirmeyi kolaylaştırdığı düşünülmektedir. Bu nedenle bilgisayar destekli materyallerin kullanılması önemli görülmektedir.