Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi
Yazarlar: Hakan Şevki AYVACI, Hasan BAKIRCI
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Ses,Kavramsal gelişim
Özet: Bu çalışmanın amacı; farklı öğrenim kademelerde öğrenim gören öğrencilerin ses konusundaki kavramsal gelişimlerini incelemektir. Çalışmada, gelişimsel araştırma yönteminin bir alt dalı olan enlemesine gelişimsel araştırma tekniği kullanılmıştır. Çalışma, her öğrenim kademesinde 40 öğrenci olmak üzere toplam 160 öğrenci ile yürütülmüştür. Örnekleme dahil edilen lisans programı ise Fen Bilimleri Öğretmenliği programıdır. Çalışmada, dokuz adet açık uçlu sorudan oluşan bir anket kullanılarak veriler toplanmıştır. Anketten elde edilen veriler, betimsel ve içerik analize tabi tutul-muştur. Çalışma sonucunda, öğretim kademelerine göre öğrencilerin ses kavramıyla ilgili zihinsel gelişimlerinin farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Ancak ilkokul ile ortaokul ve lise ile üniversite öğrencilerinin arasında ses kavramı ile ilgili zihinsel gelişimleri birbirine daha yakın olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca yedinci sınıf öğrencilerinin ses kavramına ait zihinsel gelişimlerinin yeterli olmadığı ve alternatif kavramlara sahip oldukları tespit edilmiştir. Bu sonuçtan hareketle yedinci sınıf öğretim programına ses kavramı ile ilgili kazanımların eklenmesi önerilmektedir.