Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi

Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi

Örgün ve Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Derslerde Kahoot ile Oyunlaştırmaya Dönük Görüşleri

Yazarlar: Özgen KORKMAZ, Ayhan TETİK

Cilt 7 , Sayı 2 , 2018 , Sayfalar 46 - 55

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Örgün eğitim,Uzaktan eğitim,Kahoot

Özet: Kahoot uygulaması kullanılarak öğrencilerin derse dönük motivasyonlarının artırılması mümkün olabilir. Bu bağlamda araştırmanın amacı; tekniker adaylarının meslek öğretiminde Kahoot temelli oyunlaştırma yaklaşımına dönük görüşlerinin incelenmesidir. Bu araştırma betimsel tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 bahar yarıyılında Amasya Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulunda elektronik ve otomasyon bölümündeki Elektronik ve Haberleşme örgün ve mekatronik uzaktan eğitim programlarında 2. Sınıfta öğrenim görmekte olan 76 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olan 19 maddelik Kahoot ile oyunlaştırmaya dönük görüş anketi ve 5 açık uçlu sorudan oluşan ölçek formu aracılığıyla toplanmıştır. Çalışma gruplarına dönem boyunca her dersin sonunda Kahoot ortamında tasarlanan oyunlaştırma etkinlikleri yaptırılmıştır. Elde edilen nicel veriler üzerinde aritmetik ortalama, standart sapma ve t testi, nitel veriler üzerinde ise içerik analizleri yapılmıştır ve özetle şu sonuçlara ulaşılmıştır. Öğrenciler, Kahoot ile oyunlaştırma uygulamalarından genellikle hoşlanmakta ve memnundurlar. Bu uygulamaları eğlenceli bulmaktadırlar. Uzaktan ve yüzyüze öğretim gören öğrencilere göre bu uygulamaları daha yararlı görmektedir. Buna karşın bazı öğrencilerin teknik sorunlar yaşadığı ve yarışma korkusu duymasına neden olduğu sonucuna varılmıştır. Bu sonuçlar ışığında sınıflarda Kahoot uygulamalarına yer verilmesi önerilmekle birlikte özellikle uzaktan eğitim ortamlarında sınıf içi etkileşim konusunda yaşandığı bilinen dezavantajlardan kısmen de olsa kurtulabilmek açısından, bu tür uygulamalara uzaktan eğitimde canlı derslerde yer verilmesi önermiştir. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Örgün ve Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Derslerde Kahoot ile Oyunlaştırmaya Dönük Görüşleri}, volume={7}, number={2}, publisher={Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi}, author={Özgen KORKMAZ,Ayhan TETİK}, year={2018}, pages={46–55} }
APA
KOPYALA
Özgen KORKMAZ,Ayhan TETİK. (2018). Örgün ve Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Derslerde Kahoot ile Oyunlaştırmaya Dönük Görüşleri (Vol. 7, pp. 46–55). Vol. 7, pp. 46–55. Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Özgen KORKMAZ,Ayhan TETİK. Örgün ve Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Derslerde Kahoot Ile Oyunlaştırmaya Dönük Görüşleri. no. 2, Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi, 2018, pp. 46–55.