Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi
Yazarlar: Mithat ELÇİÇEK, Hasan KARAL
Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Anahtar Kelimeler:Mobil öğrenme,Hazırbulunuşluk,Öğretmadayları
Özet: Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının mobil öğrenmeye yönelik hazırbulunuşluklarını çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Amaç doğrultusunda nicel yöntemlerden tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın katılımcıları, 2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Türkiye’nin doğusunda bulunan bir devlet üniversitesinin bünyesinde bulunan çeşitli bölümlere kayıtlı 600 öğretmen adayından oluşmaktadır. Verilerin toplamasında “mobil öğrenme hazırbulunuşluk” ölçeği kullanılmıştır. Elde edile verilerin analizinde, betimsel istatistikler, bağımsız örneklem t-testi, mann whitney u-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonuçları öğretmen adaylarının mobil öğrenmeye yönelik hazırbulunuşluk düzeylerinin yüksek olduğunu göstermiştir. Öğretmen adaylarının mobil öğrenmeye yönelik hazırbulunuşlukları, cinsiyet, yaş ve sınıf düzeyine göre anlamlı bir farklılık göstermezken, öğrenim görülen bölüm değişkeninde “Sosyal Bilgiler Öğretmenliği” ile “Türkçe Öğretmenliği” bölümleri lehine anlamlı farklılık göstermiştir. Öğretmen adaylarının mobil cihaza sahip olma ve internet erişim durumlarında yine anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar dikkate alındığında, yapılacak çalışmalarda hem öğretmen adayları hem de farklı yaş gruplarındaki öğretmenlere yönelik karşılaştırmalı araştırmalar yapılabilir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.