Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi

Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi

48-60 Aylık Çocukların Okul Zorbalığına Yönelim Düzeyleri

Yazarlar: Miray ÖZÖZEN DANACI, Zeynep ÇETİN

Cilt 8 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 21 - 29

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Anahtar Kelimeler:Okul,Zorba,Çocuk,Öğretmen,Mağdur

Özet: Okul öncesi dönemde çocukların akranları ile olumlu ilişkiler içerisinde bulunabilmesi çocuğun gerek okula uyumu gerekse sosyal gelişimi açısından önem arz etmektedir. Erken çocukluk döneminde gerçekleşen zorbalık yönelimli davranışlar, çocukların ileriki yaşamlarına da bu davranışın yerleşmesinin ve görülme sıklığının artmasının açısından önemli belirteçler olarak ele alınmaktadır. Çocukların okul ortamında gösterdikleri zorbalık yönelimli tutum ve davranışların bulunup bulunmaması ve var ise bu davranışların ne düzeyde bulunduğu bu çalışmanın temel araştırma konusunu oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini 2019-2020 eğitim yılında İzmir’de yer alan devlet anaokuluna bağlı sınıflardan randomize yöntemle ile seçilen 48-60 aylık yaş aralığında bulunan 43 çocuk oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında Çocuk ve Aile Tanıma Formu ile araştırmacılar tarafından hazırlanan Okul Öncesi Çağı Zorbalık Yönelim Mülakat Formu kullanılmıştır. Nitel verilerin kaydı bilişim ortamında yapılmış olup birtakım verilerin çözümlenme sürecinde grafiklere yer verilmiştir. Görüşme ve kayıtlar, içerik analizi uygulanarak araştırmacı tarafından belirlenen kriterler açısından betimlenmiştir. Araştırmada, verilerden elde edilen sonuçlara göre parçalanmış aile çocuklarının,  aile içi şiddete ve ayrımcılığa maruz kalmış çocukların normal koşullara sahip çocuklara oranla zorbalığa yönelim düzeylerinin daha yüksek olduğu gözlemlenmiştir. Çalışma sonucunda çocukların zorba davranışlarının sağaltılması sürecinde aile içi olumsuz koşulların düzeltilmesi sağlanmalı, farklı değişkenlerin etkisi yeniden değerlendirilmeli ve okul zorbalığına yönelimi etkileyebilecek diğer etmenler açısından incelemeler yapılması önerilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={48-60 Aylık Çocukların Okul Zorbalığına Yönelim Düzeyleri}, volume={8}, number={2}, publisher={Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi}, author={Miray ÖZÖZEN DANACI,Zeynep ÇETİN}, year={2019}, pages={21–29} }
APA
KOPYALA
Miray ÖZÖZEN DANACI,Zeynep ÇETİN. (2019). 48-60 Aylık Çocukların Okul Zorbalığına Yönelim Düzeyleri (Vol. 8, pp. 21–29). Vol. 8, pp. 21–29. Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Miray ÖZÖZEN DANACI,Zeynep ÇETİN. 48-60 Aylık Çocukların Okul Zorbalığına Yönelim Düzeyleri. no. 2, Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi, 2019, pp. 21–29.