Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi
Yazarlar: Esra KELEŞ, Derya ÇELİK
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Anahtar Kelimeler:Öğretmenlerin mesleki gelişimi,Hizmet içi eğitim kursu,Bilgisayar teknolojileri,Doküman analizi
Özet: Bu çalışmanın amacı, MEB tarafından 2000-2010 yılları arasında düzenlenen bilgisayar teknolojileri ve bilgisayar teknolojilerinin eğitimde kullanımlarına yönelik hizmet içi eğitim kurslarını; hedef kitleleri ve içerikleri açısından incelemektir. Bu amaçla doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Hizmet içi eğitim kursların hedef kitleleri; mesleki eğitim kurumlarındaki öğretmenler, mesleki eğitim kurumları dışındaki öğretmenler ve MEB bünyesinde çalışan diğer personel şeklinde üç grupta toplanmıştır. Mesleki eğitim kurumlarındaki öğretmenler içinfazla “Yazılım”, “Programlama Dilleri” ve “Bilgisayar Ağları” kategorilerinde; mesleki eğitim kurumları dışındaki öğretmenler içinfazla “Bilişim Teknolojilerinin Eğitimde Kullanımı”, “Web Destekli Öğretim”, “Yazılım” ve “Bilgisayar Ağları”; diğer personel için ise “Yazılım”, “İnternet Kullanımı” ve “Bilgisayar Kullanımı” kategorilerinde hizmet içi eğitim kursu düzenlendiği tespit edilmiştir. Hizmet içi kurslarınçok yazılım kategorisinde verildiği, ancak bilgisayarların öğrenme ortamlarına entegre edilmesine yönelik bilgisayar destekli öğretim kategorisindeki kursların yetersiz olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.