Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi
Yazarlar: Murat YALMAN, Tamer KUTLUCA
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Anahtar Kelimeler:PowerPoint,Eğitim,Sunum,Öğrenme
Özet: Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının öğrenme öğretme sürecinde etkili powerpoint kullanımlarına ilişkin tutumları incelemektir. Tarama yönteminin kullanıldığı bu araştırmanın örneklemini, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesinde öğrenim gören toplam 331 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Ölçme aracı olarak kullanılan ankette yer alan soruların on tanesi olumsuz, yirmi tanesi olumlu önermeden oluşmaktadır. Bu çalışma kapsamında öğrencilerin PowerPoint kullanımına ilişkin güvenilirlik kat sayısı Cronbach Alpha değerleri 0,79 olarak hesaplanmıştır. Nicel verilerin analizinde frekans, yüzde ve aritmetik ortalama değerleri hesaplanmış ve tablo halinde sunulmuştur. Yapılan bu çalışmaya katılan öğretmen adaylarının cinsiyet değişkenine göre öğrencilerin PowerPoint kullanım durumlarına ilişkin görüşlerinin birbirine yakın olduğu tespit edilmiştir. Yapılan bu çalışmayla öğretmen adaylarının verdikleri cevaplar ışığında, PowerPoint konusunda yeteri derecede bilgili oldukları sonucuna varılmıştır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.