Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi
Yazarlar: Devkan KALECİ, Metin KAPIDERE
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Anahtar Kelimeler:SCORM,MOODLE,Öğrenme Yönetim Sistemleri,Web Tabanlı Öğrenme
Özet: Kişisel bilgisayarların yaygınlaşması ve ucuzlamasıyla bilgisayarların bir eğitim aracı olarak kullanımı artmış ve buna paralel olarak bilgisayar destekli eğitim yazılımlarının geliştirilmesinin önü açılmıştır. Bu artışın sonucu olarak yeni geliştirilen yazılımların belli standartlara uygun şekilde tasarlanması gerekliliği ortaya çıkmıştır. Bu gereklilik sonucunda SCORM olarak ifade edilen ve web tabanlı öğrenme yönetim sistemleri (ÖYS) için kalıcılık, taşınabilirlik, tekrar kullanılabilirlik, birlikte çalışabilirlik ve erişilebilirlik özelliklerini içeren bir standartlar topluluğu geliştirilmiştir. SCORM, öğrenme içeriklerinin modüler çalışmasına olanak vermek amacıyla belirlenmiş “düzenler ve kurallar” bütünüdür. Bir öğrenme içeriğinin SCORM uyumluluğuna sahip olması o içeriğintüm ÖYS platformlarında sorunsuz çalışabileceği anlamına gelmektedir. Bu durum günümüz web tabanlı geliştirilen öğrenme nesnelerinde beklenenönemli özelliklerin başında gelmektedir. Yapılan bu çalışmada Bootstrap web aracı ile tasarlanan bir web sayfasının SCORM standartlarına uygun olarak hazırlanması ve MOODLE platformuna entegrasyonu sunulmuştur. Bu çalışma için soru ve sınav oluşturmak amacıyla interaktif bir web ara yüzü geliştirilmiş ve adım adım ayrıntıları ile MOODLE platformuna uygun SCORM paketinin oluşturulması açıklanmıştır. Bu adımlar Bootstrap’ın bazı temel fonksiyonlarını içeren interaktif bir web sayfasının oluşturulmasını, web ara yüzünün kullanımını, SCORM paketinin çıktısının oluşturulmasını ve MOODLE platformuna yüklenmesini içermektedir. SCORM paketinin hazırlanmasını temel alan bu çalışmanın, tüm ÖYS’nde sorunsuz şekilde çalışan standart ve etkileşimli web sayfaları hazırlamak isteyen eğitimcilere kaynak olacağı öngörülmektedir.