Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Yazarlar: Adviye Ayça ÜNLÜER, Nur CEMELELİOĞLU, Yasemin YILDIRIM, Barış ÖÇAL, Arda EDEN
Konular:Sosyal
Anahtar Kelimeler:Etkileşimli Ortam Tasarımı,İnsan-Bilgisayar Etkileşimi,Kullanıcı Arayüz Tasarımı,Sanal Gerçeklik,Sanal Eğitim Ortamı,Oyunlaştırma.
Özet: Küresel Covid-19 salgını ile birlikte, gündelik hayatın pek çok dinamiği ile birlikte en büyük olumsuz etkilerden biri eğitimde görülmüştür. Alınan salgın tedbirleri kapsamında, üniversitelerde yüz yüze eğitimden çevrimiçi eğitime geçiş yapılmıştır. Bu durumdan en çok etkilenen fakülteler ise, teorik eğitimden ziyade uygulamanın ve atölye çalışmalarının ön planda olduğu sanat ve tasarım fakülteleri olmuştur. TÜBİTAK SOBAG 1001 Bilimsel ve Teknolojik Araştırmaları Destekleme Programı kapsamında geliştirmiş olduğumuz çevrimiçi eğitim uygulaması şablonu Tukana Sanal Kampüs, öğrenci ve eğitimciler için, senkron çevrimiçi eğitimin yanı sıra, fiziksel bir kampüste gerçekleştirilen pek çok aktivite için olanak sağlama hedefi taşımaktadır. Bu makalede proje kapsamında Gerçekleştirilen birinci aşama nicel (Beşli Likert tipi anket) ve nitel (Yarı-yapılandırılmış görüşmeler) araştırmaların sonuçlarına yer verilmiştir. Bunlar; Öğrenci ve eğitimcilerin pandemi döneminde yüz yüze eğitime kıyasla karşılaştıkları eksikler, problemler ve bunların eğitim sürecine etkileri belirlenmiştir. Edinilen bulgular doğrultusunda öncelikle karşılaşılan problem ve eksiklerin çevrimiçi bir sistemde nasıl giderilebileceğine yönelik yineleyici fikir geliştirme süreci yürütülmüş ve kavramsal bir tasarım modeli ortaya konmuştur.