Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Yazarlar: Gaye TOPA ÇİFTÇİ
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Hizmet içi eğitim,Hizmet içi iletişim eğitimi,Yeni medya
Özet: Bu araştırmanın amacı, hizmet içi iletişim eğitimlerinin gerekliliklerinden dolayı uygun platformlardan biri olabileceği düşünülen blog kullanımının incelenmesidir. Bu amaca ulaşmak için hizmet içi eğitimler bağlamında iletişim eğitimlerinin yeri ve önemi, geleneksel eğitimle gerçekleşen hizmet içi iletişim eğitimlerindeki sınırlılıklar analiz edilmiştir. Geleneksel hizmet içi iletişim eğitimlerine alternatif bir yöntem olan dijital tabanlı eğitimler için yeni medya platformları incelenmiştir. Araştırmanın modeli nitel araştırma türlerinden durum çalışması kapsamındadır. Bu araştırmanın temel veri toplama aracı dokümanlar ve bu dokümanların içerikleri çerçevesinde yapılan doküman analizidir. Çalışmada nitel veri toplama yöntemine dayanan doküman analizine göre veri çözümü ve yorumlama planı yapılmıştır. Bu çalışmada yapılan analizler çerçevesinde; blogların, birçok özelliği bir arada sunmasının yanında kullanım kolaylığı, teknik alt yapısının diğer teknolojilere göre daha kolay bir şekilde sağlanabilmesi, düşük maliyetlerle kurulabilmesi açısından hizmet içi iletişim eğitimleri için uygun dijital tabanlı eğitim ortamı olarak görülebileceği sonucuna varılmıştır.