Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Yazarlar: Reyhan ŞEKERCİ, Süleyman KARATAŞ
Konular:Sosyal
Anahtar Kelimeler:ÖğretmLiderliği
Özet: Bu çalışmanın amacı, öğretmen liderliği eğitim programının kurumsal gelişmeye olan etkileri ve katkıları hakkında kadrolu öğretmen ve usta öğreticilerin görüşlerinin ortaya konulmasıdır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmaya amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile belirlenen 6 kadrolu öğretmen ve 6 usta öğretici katılmıştır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden olgu bilim desenindedir. Bu nedenle araştırmada da veri toplamak amacı ile yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanarak görüşme tekniği kullanılmıştır. Veriler içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırmada elde edilen tüm veriler kodlanmış, araştırmanın amacına uygun olarak çeşitli boyutlar ve bu boyutlara uygun temalar saptanmış, temalara ilişkin yüzde ve frekanslar hesaplanmıştır. Araştırma öğretmen liderliği eğitim programının kurumsal gelişmeye olan etkileri ve katkıları hakkında kadrolu öğretmen ve usta öğreticilerin görüşlerine göre bu tür mesleki programların kurumsal gelişim açısından pozitif yönde anlamlı katkı sağlaması beklenmektedir.