Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Olumlu Marka İmajı Yaratmada Influencer Pazarlama Stratejisinin Marka Algısı Üzerindeki Etkisi: Foreo Türkiye Markasının Uygulamalarına Yönelik Bir Araştırma

Yazarlar: Gülşah GÖNÜLŞEN

Cilt - , Sayı 8 , 2020 , Sayfalar 9 - 34

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Influencer marketing,Brand image,Brand Perception,Social media

Özet: Social media offers a platform where brands have the opportunity to present their products and interact with their target community as well as increasing the competitiveness among the brands. Social media strategies have great importance in stepping forward in the competitive arena and creating positive brand image on the targeted community. Influencer marketing strategy has become one of the most preferred marketing strategies in social media. Realizing the potential of social media users’ impact on millions of other users, brands turn to these popular users and request promotion of their brands or products. This study aims to examine whether the influencer marketing strategies adopted by Foreo Turkey have an impact on consumers’ positive brand perception. For this aim, the study is divided into two parts. The first part is dedicated to the detailed content analysis of Foreo Turkey’s instagram account and how the brand implemented the marketing strategy. In the second part ten people selected by convenience sampling method and interviewed in depth. The results show that influencer marketing strategies have favourible impact in creating positive brand image however certain strategic faults can damage this image. Some suggestions on the improvement of marketing strategies are highlighted in the conclusion.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Olumlu Marka İmajı Yaratmada Influencer Pazarlama Stratejisinin Marka Algısı Üzerindeki Etkisi: Foreo Türkiye Markasının Uygulamalarına Yönelik Bir Araştırma}, number={9–34}, publisher={Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi}, author={Gülşah GÖNÜLŞEN}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Gülşah GÖNÜLŞEN. (2020). Olumlu Marka İmajı Yaratmada Influencer Pazarlama Stratejisinin Marka Algısı Üzerindeki Etkisi: Foreo Türkiye Markasının Uygulamalarına Yönelik Bir Araştırma. Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.
MLA
KOPYALA
Gülşah GÖNÜLŞEN. Olumlu Marka İmajı Yaratmada Influencer Pazarlama Stratejisinin Marka Algısı Üzerindeki Etkisi: Foreo Türkiye Markasının Uygulamalarına Yönelik Bir Araştırma. no. 9–34, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2020.