Academic Review of Humanities and Social Sciences

Academic Review of Humanities and Social Sciences

OKUL YÖNETİCİLERİNDE ÖZGÜVEN DÜZEYİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: TRABZON ÖRNEĞİ

Yazarlar: Burak HERGÜNER, Mümin Gül

Cilt 2 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 1 - 18

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Anahtar Kelimeler:Özgüven,Eğitim,Okul Yöneticisi,Yönetmelik

Özet: Bu çalışmada ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan okul yöneticilerinin farklı demografik özelliklerinin özgüven düzeylerine etkisi incelenmiştir. Araştırmanın evrenini 2016-2017 yılı eğitim öğretim yılında, T.C. Trabzon Valiliği Ortahisar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı ilkokul, ortaokul ve lise devlet okullarında görev yapan yöneticiler oluşturmaktadır. Araştırmaya 155 erkek, 32 kadın yönetici katılmış (n=187), toplanan veriler SPSS programıyla analiz edilmiştir. Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon katsayısı, bağımsız örneklem t-testi, F (ANOVA), Mann Whitney U ve Kruskall Wallis H testlerinin yapıldığı analizlerde kadın yöneticilerin özgüvenlerinin erkek yöneticilerden bir miktar fazla olduğu ve ayrıca çalışılan okul türünün özgüvene etkisi olduğu tespit edilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={OKUL YÖNETİCİLERİNDE ÖZGÜVEN DÜZEYİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: TRABZON ÖRNEĞİ}, volume={2}, number={1}, publisher={Academic Review of Humanities and Social Sciences}, author={Burak HERGÜNER,Mümin Gül}, year={2019}, pages={1–18} }
APA
KOPYALA
Burak HERGÜNER,Mümin Gül. (2019). OKUL YÖNETİCİLERİNDE ÖZGÜVEN DÜZEYİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: TRABZON ÖRNEĞİ (Vol. 2, pp. 1–18). Vol. 2, pp. 1–18. Academic Review of Humanities and Social Sciences.
MLA
KOPYALA
Burak HERGÜNER,Mümin Gül. OKUL YÖNETİCİLERİNDE ÖZGÜVEN DÜZEYİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: TRABZON ÖRNEĞİ. no. 1, Academic Review of Humanities and Social Sciences, 2019, pp. 1–18.