Academic Review of Humanities and Social Sciences

Academic Review of Humanities and Social Sciences

BİR YUMUŞAK GÜÇ ARACI OLARAK ULUS MARKALAMA: ALMANYA VE TÜRKİYE ULUS MARKALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Yazarlar: Onur BALÇINER

Cilt 2 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 65 - 87

Konular:Uluslararası İlişkiler

Anahtar Kelimeler:Yumuşak güç,Ulus marka,Ulus markalama

Özet: Joseph Nye tarafından 1990’lı yıllarda kullanılmaya başlayan yumuşak güç, uluslararası ilişkiler literatürünün son dönemde popüler kavramlarından biri haline gelmiştir. Yumuşak güç, temel olarak istediklerini cazibe yoluyla elde etmek olarak tanımlanmaktadır. Yumuşak güç bir ulusun politikaları, kültürü, kurumları, değerleri gibi özelliklerinden kaynaklanmaktadır. Ulus markalama ise ulus marka olma amacıyla yapılan tüm faaliyetlerin belirli teknikler ve yöntemler çerçevesinde tek bir elden yönlendirilmesi ve eş güdümlü şekilde idare edilmesi olarak tanımlanmaktadır. Almanya geçmişin olumsuz izlerini, devlet ve özel sektörün inisiyatifi ile çalışkan, disiplinli, kaliteli ürünlere sahip gelişmiş bir ülke olarak günümüzde ulus marka endekslerinde ilk sıralarda yer almaktadır. Türkiye ise son dönemde ulus markalama girişimlerine ağırlık vererek endekslerde yer almaya başlamıştır ancak istenilen seviyeye henüz ulaşabilmiş değildir. Bu çalışma ile ulus markalamanın bir yumuşak güç aracı olarak kullanılmasına iyi bir örnek olan Almanya ve bu konuda gelişme sağlaması gereken Türkiye ulus markaları değerlendirilmeye çalışılacaktır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={BİR YUMUŞAK GÜÇ ARACI OLARAK ULUS MARKALAMA: ALMANYA VE TÜRKİYE ULUS MARKALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ}, volume={2}, number={2}, publisher={Academic Review of Humanities and Social Sciences}, author={Onur BALÇINER}, year={2019}, pages={65–87} }
APA
KOPYALA
Onur BALÇINER. (2019). BİR YUMUŞAK GÜÇ ARACI OLARAK ULUS MARKALAMA: ALMANYA VE TÜRKİYE ULUS MARKALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ (Vol. 2, pp. 65–87). Vol. 2, pp. 65–87. Academic Review of Humanities and Social Sciences.
MLA
KOPYALA
Onur BALÇINER. BİR YUMUŞAK GÜÇ ARACI OLARAK ULUS MARKALAMA: ALMANYA VE TÜRKİYE ULUS MARKALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. no. 2, Academic Review of Humanities and Social Sciences, 2019, pp. 65–87.