Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi

Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi

Sınıf İçi Öğretim Teknolojilerinin Kullanılmasına Yönelik Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüş ve Önerileri (Hatay İl Örneği)

Yazarlar: ["Yavuz TOPKAYA", "Erhan BOZKURT", "Telal GÜNEN", "Mehmet KÜTLER", "Fatih KALKAR", "Betül DOĞAN"]

Cilt - , Sayı Cilt: 5 Sayı: 2 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.52974/jena.1200447

Anahtar Kelimeler:Materyal,Öğretmen,Öğretim teknolojileri,Sosyal bilgiler

Özet: Bu çalışma, Hatay ili merkezinde görev yapan sosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıf içi kullanılan öğretim teknolojilerine ilişkin görüş ve önerilerinin incelendiği bir araştırmadır. Araştırma, 2021-2022 yılı güz döneminde Hatay il merkezinde kamuya ait 5 farklı ortaokulda yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu çalışmaya dahil edilen üç kamu ortaokulunda görev yapan 16 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden biri olan olgusal çalışma tekniği merkeze alınarak yürütülmüştür. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla elde edilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla ulaşılan veriler, bilimsel araştırma tekniklerinden biri olan içerik analizine tabi tutulmuştur.. Çalışma kapsamında ulaşılan nitel bulgular neticesinde sosyal bilgiler öğretmenlerinin teknolojiye yönelik kavram bilgilerinin yeterli düzeyde olduğunu ortaya koymaktadır. Ayrıca, sosyal bilgiler öğretmenleri bilgisayar, telefon ve tablet kullanımı konusunda bilgi düzeylerinin yüksek olduğunu ifade etmişlerdir. Bunun yanında teknolojik olanakların kalıcı öğrenmeleri beraberinde getirdiğini ve kalıcı öğrenme yaşantılarına etkide bulunacağı yönünde görüş ortaya koymuşlardır. Tüm bu verilerden hareketle bazı önerilerde bulunulmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA