Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi
Yazarlar: Abdurrahman TOPAL, Mustafa YILMAZ, Müfir DAL, Fikret ALINCAK
Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları
DOI:10.52974/jena.1041076
Anahtar Kelimeler:Mindfulness,Highschool students,Sport.
Özet: Bu çalışmanın amacı lise düzeyindeki öğrencilerin cinsiyet, sınıf düzeyi, spor branşı, taraftarı olduğu spor takımı, spor yapma durumu ve aile gelir düzeyi değişkenleri bakımından bilinçli farkındalık düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu bakımdan araştırmaya 140 kadın 126 erkek olmak üzere toplamda 266 öğrenci katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu ve Orijinali Thienot vd. (2014) tarafından geliştirilen, Tingaz (2020) tarafından Türkçeye uyarlanan Sporcu Bilinçli Farkındalık(Mindfulness) Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada cinsiyet değişkenine göre t-testi analizi yapılmış ve anlamlı bir farklılık belirlenmiştir. Sınıf düzeyi, spor branşı, spor yapma durumu ve aile gelir düzeyi değişkenlerine göre tek yönlü varyans analizi(ANOVA) uygulanmış, analiz sonuçlarında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Katılımcıların taraftarı olduğu spor takımı değişkenine göre anlamlı bir farklılaşma görülmemiştir.