Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi

Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi

Using Audio Visual Materials for Civil Engineering Students to Gain Field Experience in Schools: Stone Wall Example

Yazarlar: Ediz BOZ, Vedat TOĞAN

Cilt 4 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 14 - 27

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

DOI:10.52974/jena.885822

Anahtar Kelimeler:Mühendislik Eğitimi,Görsel-İşitsel Materyaller,Eğitim Materyalı,Yapı Teknolojisi

Özet: Çalıştıkları birçok görevde büyük sorumluluklar alan inşaat mühendisleri, böyle önemli bir mesleğe sahip olmadan önce belirli bir eğitimden geçmektedirler. Aldıkları bu eğitim ile birlikte meslek hayatlarında karşı karşıya kalacakları sorumlulukları yerine getirmeleri beklenmektedir. Bu yüzden, inşaat mühendislerinin toplum için yaptıkları çalışmalar kadar aldıkları eğitim de çok önemlidir. İnşaat mühendislerine verilen eğitimin teorik ağırlıklı olması, bütün üniversitelerde gerekli laboratuvar ekipmanlarının bulunamaması, öğrencilerin istedikleri kalitede veya pozisyonda staj yeri bulamaması gibi sebepler inşaat mühendisliği eğitiminde teorik eğitim ile uygulamanın bağdaştırılabilmesini zorlaştırmaktadır. Yapılan inşaat projelerinin büyüklüğü ve karmaşıklığı, yeni teori, malzeme ve ihtiyaçların ortaya çıkması, firmaların çalıştığı işin yapım aşamalarına ve kullanılan teknolojiye hakim inşaat mühendisi arayışını arttırmıştır. Firmaların bu taleplerini karşılamak, uygulamayı, kullanılan teknolojiyi, işin yapım aşamalarını vb. konularda yetişmiş kişilerle mümkün olacaktır. Bu sebeple inşaat mühendisliği eğitiminde uygulama ile teorik eğitimin ilişkilendirilmesi oldukça önemli bir problemdir. Bu çalışmada, öğrencilerin üniversitelerde aldıkları teorik bilgilerle uygulamayı ilişkilendirmede yaşadıkları problemlere karşı video kullanımının üretebildiği çözümler araştırılmıştır. Bu amaçla, yapılan işler şantiyelerdeki orijinal haliyle görsel kayıt altına alınmış ve belirli bir senaryo hazırlanarak yapılan işler seslendirilmiştir. Hazırlanan görsel-işitsel materyaller üç üniversitede toplam 261 öğrenciye izlettirilmiş ve peşi sıra yapılan anket ile bu çalışmadan alınan verim tespit edilmiştir. Çalışma sonucunda, görsel işitsel materyal kullanımının öğrencilerin yapım işi uygulamalarındaki eksikliklerinin giderilmesine katkı sağlayabildiği görülmüştür.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Using Audio Visual Materials for Civil Engineering Students to Gain Field Experience in Schools: Stone Wall Example}, volume={4}, number={14–27}, publisher={Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi}, author={Ediz BOZ,Vedat TOĞAN}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Ediz BOZ,Vedat TOĞAN. (2021). Using Audio Visual Materials for Civil Engineering Students to Gain Field Experience in Schools: Stone Wall Example (Vol. 4). Vol. 4. Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ediz BOZ,Vedat TOĞAN. Using Audio Visual Materials for Civil Engineering Students to Gain Field Experience in Schools: Stone Wall Example. no. 14–27, Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 2021.