Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi

Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi

2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı'nın Dijital Vatandaşlık Bağlamında İncelenmesi

Yazarlar: Saim TURAN, Emine KARASU AVCI

Cilt 1 , Sayı 1 , 2018 , Sayfalar 28 - 38

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Anahtar Kelimeler:Dijital vatandaşlık,Sosyal bilgiler,Öğretim programı

Özet: Teknolojinin çok hızlı geliştiği çağımızda toplumsal hayatımızı bilgisayar, internet, cep telefonu gibi kitle iletişim araçları şekillendirmektedir. Bu durum teknolojinin toplumsal hayata entegre olduğunun bir göstergesidir. Toplumlar artık teknolojinin ortaya çıkardığı gelişim ve değişimlere ayak uydurmaya çalışmaktadır. Dijital vatandaşlık kavramı da teknolojinin toplum hayatına etkisi sonucunda ortaya çıkan vatandaşlığın yeni bir boyutudur. Bir vatandaşlık dersi olarak ortaya çıkmış olan Sosyal Bilgiler dersi vatandaşlığın dijital boyutunun kazandırılmasında önemli rolü bulunan bir derstir. Bu bağlamda bu araştırmanın amacı, 2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı'nda yer alan yetkinlikleri ve programda yer alan değerler, beceriler ve kazanımların verildiği öğrenme alanlarında dijital vatandaşlığı incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. 2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı'nda "Matematiksel Yetkinlik ve Bilim/Teknolojide Temel Yetkinlikler" ve "Dijital Yetkinlik" dijital vatandaşlıkla ilgili olan yetkinlikler olarak tespit edilmiştir. "Araştırma, çevre okuryazarlığı, dijital okuryazarlık, finansal okuryazarlık, harita okuryazarlığı, hukuk okuryazarlığı, kanıt kullanma, karar verme, konum analizi, medya okuryazarlığı, mekânı algılama, politik okuryazarlık, sosyal katılım, tablo, grafik ve diyagram çizme ve yorumlama, yenilikçi düşünme ve zaman ve kronolojiyi algılama" doğrudan dijital vatandaşlık ile ilişkilendirilebilen becerilerdir. "Bilimsellik ve dürüstlük" değerleri de doğrudan dijital vatandaşlık ile ilişkilendirilebilen değerlerdir. "İnsanlar, Yerler ve Çevreler" ve "Bilim, Teknoloji ve Toplum" öğrenme alanları da dijital vatandaşlık ile ilişkilendirilen öğrenme alanları olarak tespit edilmiştir.   


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nın Dijital Vatandaşlık Bağlamında İncelenmesi}, volume={1}, number={1}, publisher={Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi}, author={Saim TURAN,Emine KARASU AVCI}, year={2018}, pages={28–38} }
APA
KOPYALA
Saim TURAN,Emine KARASU AVCI. (2018). 2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nın Dijital Vatandaşlık Bağlamında İncelenmesi (Vol. 1, pp. 28–38). Vol. 1, pp. 28–38. Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi.
MLA
KOPYALA
Saim TURAN,Emine KARASU AVCI. 2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nın Dijital Vatandaşlık Bağlamında İncelenmesi. no. 1, Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 2018, pp. 28–38.