Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi

Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi

Görsel Okuma ve Görsel Sunu Becerileri Bağlamında 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının İncelenmesi

Yazarlar: İsmail Yavuz ÖZTÜRK, Mehmet KAVAS

Cilt 2 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 23 - 39

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Anahtar Kelimeler:Görsel okuma,Görsel sunu,Türkçe dersi öğretim programı,Türkçe eğitimi

Özet: Araştırma ile 2017 yılında yenilenen ve 2018 yılında güncellenen Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda öğrencilerin görsel okuma ve görsel sunu yapma becerilerini geliştirmeye yönelik kazanımlara yer verilme durumu ortaya konmaya çalışılmaktadır. 2018 yılında Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından güncel hâli yayımlanan Türkçe Dersi Öğretim Programı bu araştırmanın çalışma nesnesini oluşturmaktadır. Doküman incelemesi yöntemi ile ele alınan Program’ın dinleme/izleme ve okuma öğrenme alanlarında görsel okuma becerisini geliştirecek yeterli sayıda kazanımın mevcut olduğu fakat okuma kazanımlarının sınıf seviyelerine göre düzenlenmediği tespit edilmiştir. Konuşma ve yazma öğrenme alanlarına ait kazanımların ise sadece bir metnin görseller vasıtasıyla zenginleştirilip desteklenmesini hedeflediği, öğrencilerin yalnızca görseller kullanarak kendilerini ifade etmelerini sağlamaktan uzak olduğu belirlenmiştir. Araştırmanın sonunda öğrencilerin etkili görsel okuma ve görsel sunum yapma becerileri kazanmalarına yönelik olarak kazanımlara dayalı öneriler sunulmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Görsel Okuma ve Görsel Sunu Becerileri Bağlamında 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının İncelenmesi}, volume={2}, number={1}, publisher={Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi}, author={İsmail Yavuz ÖZTÜRK,Mehmet KAVAS}, year={2019}, pages={23–39} }
APA
KOPYALA
İsmail Yavuz ÖZTÜRK,Mehmet KAVAS. (2019). Görsel Okuma ve Görsel Sunu Becerileri Bağlamında 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının İncelenmesi (Vol. 2, pp. 23–39). Vol. 2, pp. 23–39. Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi.
MLA
KOPYALA
İsmail Yavuz ÖZTÜRK,Mehmet KAVAS. Görsel Okuma ve Görsel Sunu Becerileri Bağlamında 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının İncelenmesi. no. 1, Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 2019, pp. 23–39.