Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi

Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi

Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Saldırganlık Düzeylerinin İncelenmesi

Yazarlar: Musa EROĞLU

Cilt 3 , Sayı 2 , 2020 , Sayfalar 135 - 143

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Anahtar Kelimeler:Öğretmen adayları,Saldırganlık,Eğitim fakültesi

Özet: Bu araştırmanın amacı Eğitim fakültesi öğrencilerinin saldırganlık düzeylerini tespit etmek ve bazı değişkenlere göre incelemektir. Tarama modelinde gerçekleştirilen araştırmaya 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 230 öğrenci katılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin saldırganlık düzeylerini ölçmek için Buss ve Perry (1992) tarafından geliştirilen, Buss ve Warren tarafından (2000) güncellenen ve Can (2002) tarafından Türkçe’ye uyarlanan ‘Saldırganlık Ölçeği’ veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırmada parametrik olmayan testler uygulanmıştır. Eğitim fakültesi öğrencilerinin saldırganlık düzeyleri ile yaş, cinsiyet, anne eğitim düzeyi ve baba eğitim düzeyi değişkenleri açısından incelenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Saldırganlık Düzeylerinin İncelenmesi}, volume={3}, number={135–143}, publisher={Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi}, author={Musa EROĞLU}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Musa EROĞLU. (2020). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Saldırganlık Düzeylerinin İncelenmesi (Vol. 3). Vol. 3. Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi.
MLA
KOPYALA
Musa EROĞLU. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Saldırganlık Düzeylerinin İncelenmesi. no. 135–143, Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 2020.