Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi
Yazarlar: Nadire Emel AKHAN, Enes SUBAŞI, Fatma Beyza AÇIL
Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Anahtar Kelimeler:Kök değer,Öğretmen adayı,Eğitim
Özet: Bu araştırmanın amacı; farklı bölümlerin son sınıfında öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının kök değerlere (adalet, sabır, saygı sevgi, sorumluluk, dostluk, dürüstlük, öz denetim, yardımseverlik ve vatanseverlik) ilişkin görüşlerini belirlemektir. Nitel araştırma yöntemi ile hazırlanan bu çalışmanın çalışma grubunu, 2019-2020 eğitim-öğretim yılının birinci döneminde bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde öğrenim görmekte olan “Sosyal Bilgiler Eğitimi (10), Okul Öncesi Eğitimi (10), Sınıf Eğitimi (10), Fen Bilgisi Eğitimi (10), Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Eğitimi (10), Türkçe Eğitimi (10) ve Matematik Eğitimi (5)” programlarındaki son sınıf toplam 65 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarına sekiz adet açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Araştırmanın verileri içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarını genel olarak değerlendirdiğimizde, öğretmen adaylarının kök değerler hakkında bilgi sahibi olduğu, değer eğitiminin önemine vurgu yaptığı, değer öğretimi esnasında kalıcı ve etkili öğretim için farklı yöntem ve tekniklerinin kullanılmasını ifade ettiği ve öğretmenlik lisans programına değerlerle ilişkili eklenen dersin fayda sağlayacağı yönünde görüş bildirdikleri sonucuna ulaşılmıştır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.