Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi

Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi

Öğretmen Adaylarının Psikolojik Dayanıklılıklarının İncelenmesi

Yazarlar: Musa EROĞLU

Cilt 3 , Sayı 2 , 2020 , Sayfalar 80 - 86

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Anahtar Kelimeler:Preservice teachers,Resilience,Psychological resilience

Özet: This research has been carried out to measure the psychological resilience of pre-service teachers. The study group consists of the students studying at Education Faculty of Mersin University. At total, two hundred fifty six individuals have participated in the study. Of the individuals, 186 are females and 70 aremales. Demographic in formation survey and the Resilience Scale for Adults have been applied to the individuals participating in the study. The data obtained in the study are evaluate dusing the one-way ANOVA and Mann Whitney U test method with the usage of the SPSS 23 package program. As a result of this analysis; it is concluded that the psychological resilience levels of pre-service teachers do not differ significantly depending on criteriasuch as the birth of place and growth, the place they stayed during their university life and whether they have separated parents. However, there is found a significant relationship between the psychological resilience levels of pre-service teacher sand gender variable.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Öğretmen Adaylarının Psikolojik Dayanıklılıklarının İncelenmesi}, volume={3}, number={80–86}, publisher={Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi}, author={Musa EROĞLU}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Musa EROĞLU. (2020). Öğretmen Adaylarının Psikolojik Dayanıklılıklarının İncelenmesi (Vol. 3). Vol. 3. Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi.
MLA
KOPYALA
Musa EROĞLU. Öğretmen Adaylarının Psikolojik Dayanıklılıklarının İncelenmesi. no. 80–86, Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 2020.