Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi

Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi

Cultural Intelligence Levels of Pre-Service Teachers: A Descriptive Analysis

Yazarlar: Didem ATAN

Cilt 3 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 50 - 65

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Anahtar Kelimeler:Kültürel zeka,Öğretmadayları,Kültürlerarası yetkinlik

Özet: Farklı kültürlerden insanların bazı nedenlerden dolayı birlikte yaşadığı günümüzün küresel dünyasında, , farklı kültürlere uyum sağlama, uyum sağlama ve iletişim kurma konusunda daha yüksek yetenek anlamına gelen kültürel zekânın önemi artmıştır. Eğitim, farklı kültürel geçmişe sahip insanlarla birlikte yaşamanın nedenlerinden biridir ve üniversiteler genellikle bunu yapmak için temel ortamdır. Bu nedenle, üniversite öğrencilerinin ve personelinin yüksek kültürlerarası yetkinliğe sahip olması çok önemlidir. Bu nedenle bu çalışma, Türkiye'deki bir devlet üniversitesinde öğretmen adaylarının kültürel zeka (CQ) düzeylerini araştırmayı ve kültürel zeka düzeylerindeki farklılıkları demografik değişkenler açısından incelemeyi amaçlamaktadır. Tarama modeli kullanılarak yapılan bu çalışmaya çeşitli bölümlerden 303 öğretmen adayı katılmıştır. Yapılan analizlerin sonuçları, cinsiyetlerin katılımcıların CQ düzeyleri üzerinde herhangi bir fark yaratmamasına rağmen, yaş, sınıf ve bölüm dahil bazı demografik değişkenler açısından anlamlı farklılıklar bulunduğunu ortaya koymuştur. Sonuçlara göre olası çıkarımlar, uluslararası programları mümkün kılmak ve desteklemek ve öğrencileri sosyal bilimler ve dil çalışmalarını mümkün olanerken zamanda tanıştırmak olarak belirtilebilir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Cultural Intelligence Levels of Pre-Service Teachers: A Descriptive Analysis}, volume={3}, number={50–65}, publisher={Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi}, author={Didem ATAN}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Didem ATAN. (2020). Cultural Intelligence Levels of Pre-Service Teachers: A Descriptive Analysis (Vol. 3). Vol. 3. Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi.
MLA
KOPYALA
Didem ATAN. Cultural Intelligence Levels of Pre-Service Teachers: A Descriptive Analysis. no. 50–65, Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 2020.