Sivas Interdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Mustafa IŞKIN, Yusuf Alper BAŞTÜRK
Konular:Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm
Anahtar Kelimeler:Sivas,Müşteri Yorumları,Tripadvisor,Turizm
Özet: İnternet kullanımının yaygınlaşması ile turizm sektörü önemli bir değişim ve dönüşüm içine girmiştir denilebilir. İnternet kullanımının yaygın olmadığı dönemlerde müşterilerin memnuniyetleri veya memnuniyetsizlikleri durumun yaşandığı alanla sınırlı kalırken günümüzde müşterilerin memnuniyetleri veya memnuniyetsizlikleri ilgili olan her insanın paylaşımına ve ulaşımına açık hale gelmiştir. İnsanlar günümüzde bir konaklama işletmesini veya yiyecek içecek işletmesini öncelikle internet ortamında yapılmış olan yorumlara göre değerlendirmekte ve sonrasında tercih etmekte veya etmemektelerdir. İnternette popüler olan yorum siteleri turizm işletmeleri tarafından ciddiye alınan ve değerlendirmelerine önem verilen otoriteler haline dönüşmüşlerdir. Söz konusu yorum site veya uygulamaları içerisinde Tripadvisor’ın yeri gün geçtikçe artmaktadır. Bu çalışmada Sivas’ta faaliyet gösteren konaklama işletmelerinin Tripadvisor’da almış oldukları yorumlar incelenmiştir. Söz konusu yorumlar ilgili işletmeler tarafından takip edilmektedir. Ancak bu çalışmanın asıl amacı Sivas ili konaklama işletmelerinin genel eksikliklerinin sınıflandırılması ve ön plana çıkan şikayetlerin tespit edilmesidir. Böylelikle bir işletmede sorun teşkil etmese dahi başka işletmelerde sorun olabilecek unsurları belirleyerek işletmelere kendilerini değerlendirmeleri için kriterler sunmak araştırma açısından önemlidir. Araştırma kapsamında yorumlar NVIVO paket programı ile analiz edilmiştir.