Sivas Interdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi

Sivas Interdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi

TURİZM PAZARLAMASINDA ÇEVRİMİÇİ SİTELERİNDEKİ MÜŞTERİ YORUMLARI VE PUANLAMA SİSTEMİNİN OTEL SATIŞ FİYAT TERCİHLERİNE ETKİSİ

Yazarlar: Onur TUNÇALP, Necmiye Tülin İRGE

Cilt - , Sayı 4 , 2019 , Sayfalar 33 - 49

Konular:Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm

Anahtar Kelimeler:E-Turizm,İnternet Pazarlaması,Turizm pazarlaması

Özet: Son yıllarda, internetin gelişmesi ile birlikte turizm sektöründe faaliyet gösteren işletmeler bu gelişmeyi deherlendirerek internet üzerinde hizmet veren çevrimiçi rezervasyon siteleri kurmuşlardır. Bu sebeple, çevrimiçi rezervasyon sitelerinde, konaklama işletmeleri ürünlerini pazarlamalarında satış fiyatının uygun olması yanı sıra, sitedeki puanlama sistemi ve önceden aynı konaklama işletmesinde konaklamış müşterilerin çevrimiçi sitelerde, otel hakkındaki yorum paylaşımları, yani müşteri yorumları da diher turizm müşterilerinin kararlarını etkilemekte büyük etken oluşturmuştur. Araştırma kapsamında literatür aşaması iki bölümden oluşmuştur. İlk bölüm, turizm pazarlaması kavramı ve gelişimi araştırılmıştır. İkinci bölüm, internet pazarlaması kavramı ve internetin gelişimi, e-ticaret ve turizm sektörü: e-turizm kavramları, e-turizmde çevrimiçi seyahat pazarı gelişimi açıklanmıştır. Araştırmasının analiz kısmında, anket çalışması sonucu, çevrimiçi rezervasyon sitelerindeki müşteri yorumları ve puanlama sisteminin otel satış fiyat tercihlerine nasıl bir etkisi olduhu analizi yapılarak, sonuç kısmında yorumlanmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={TURİZM PAZARLAMASINDA ÇEVRİMİÇİ SİTELERİNDEKİ MÜŞTERİ YORUMLARI VE PUANLAMA SİSTEMİNİN OTEL SATIŞ FİYAT TERCİHLERİNE ETKİSİ}, number={33–49}, publisher={Sivas Interdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi}, author={Onur TUNÇALP,Necmiye Tülin İRGE}, year={2019} }
APA
KOPYALA
Onur TUNÇALP,Necmiye Tülin İRGE. (2019). TURİZM PAZARLAMASINDA ÇEVRİMİÇİ SİTELERİNDEKİ MÜŞTERİ YORUMLARI VE PUANLAMA SİSTEMİNİN OTEL SATIŞ FİYAT TERCİHLERİNE ETKİSİ. Sivas Interdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Onur TUNÇALP,Necmiye Tülin İRGE. TURİZM PAZARLAMASINDA ÇEVRİMİÇİ SİTELERİNDEKİ MÜŞTERİ YORUMLARI VE PUANLAMA SİSTEMİNİN OTEL SATIŞ FİYAT TERCİHLERİNE ETKİSİ. no. 33–49, Sivas Interdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi, 2019.