Türkiye Adalet Akademisi Dergisi

Türkiye Adalet Akademisi Dergisi

KÖTÜLEYİCİ REKLAMLARIN TESPİTİNDE ESAS ALINACAK ORTALAMA TÜKETİCİ ÖLÇÜTÜ

Yazarlar: Pelin KARAASLAN

Cilt - , Sayı 40 , 2019 , Sayfalar 149 - 173

Konular:Hukuk

Anahtar Kelimeler:Reklam Hukuku,Tüketici Hukuku,Haksız rekabet,Kötüleyici reklamlar,Ortalama tüketici,Advertisement Law,Consumer Law,Unfair competition,Disparaging advertisements,Average consumer

Özet: Reklamlarda rakibi ya da başkalarını gereksiz yere kötüleyen ifadelerin kullanılması, dürüstlük kurallarına aykırı olan ve bu nedenle reklamcılıkta hukuken yasaklanan eylemlerden biridir. Ancak “neye göre ve kime göre kötüleyici” sorusu uygulamada pek tartışılmamıştır. Her ne kadar reklam hukukunda incelemeye esas olan kriter “ortalama tüketicinin bakış açısı” olsa da söz konusu kriterin bugüne kadar içinin doldurulmaya çalışıldığı alan aldatıcı ve yanıltıcı reklamlarla sınırlı kalmıştır. Kötüleyici reklamlar ile ilgili mahkeme ve Reklam Kurulu kararlarında ortalama tüketici ölçütüne pek vurgu yapılmadığı görülmektedir. Bu durum kimi zaman reklam veren açısından haksız sonuçlar doğurabilir. Özellikle içinde mizah öğeleri barındıran reklamlar bakımından ilgililerin bakış açısı önem teşkil eder. Öte yandan “kötü” gibi öznel bir kavramı “ortalama tüketicinin bakış açısı” gibi objektif bir ölçüt ışığında değerlendirmek her zaman kolay değildir. Ortalama tüketici ölçütünün kötüleyici reklamlar bakımından ne ifade ettiği, aldatıcı reklamlar için belirlenen ölçütlerle ne kadar paralellik gösterdiği bu çalışma kapsamında incelenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={KÖTÜLEYİCİ REKLAMLARIN TESPİTİNDE ESAS ALINACAK ORTALAMA TÜKETİCİ ÖLÇÜTÜ}, volume={0}, number={40}, publisher={Türkiye Adalet Akademisi Dergisi}, author={Pelin KARAASLAN}, year={2019}, pages={149–173} }
APA
KOPYALA
Pelin KARAASLAN. (2019). KÖTÜLEYİCİ REKLAMLARIN TESPİTİNDE ESAS ALINACAK ORTALAMA TÜKETİCİ ÖLÇÜTÜ (Vol. 0, pp. 149–173). Vol. 0, pp. 149–173. Türkiye Adalet Akademisi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Pelin KARAASLAN. KÖTÜLEYİCİ REKLAMLARIN TESPİTİNDE ESAS ALINACAK ORTALAMA TÜKETİCİ ÖLÇÜTÜ. no. 40, Türkiye Adalet Akademisi Dergisi, 2019, pp. 149–73.