Türkiye Adalet Akademisi Dergisi
Yazarlar: Nafiye YÜCEDAĞ GÖZTEPE
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Tüketici,Tüketicinin Korunması,Cayma Hakkı,Mesafeli Sözleşmeler
Özet: Tarafların yüz yüze gelmeden kurduğu mesafeli sözleşmelerde, sözleşmenin kurulduğu aşamada tüketici malın niteliklerini ve kalitesini değerlendirme imkânına sahip olamaz. Tüketiciye hiçbir sebep göstermeden cayma hakkının tanınması da, yüz yüze gelememe nedeniyle ortaya çıkmış olan bilgi asimetrisinin giderilmesi kaygısından kaynaklanır. Cayma hakkı, tüketicinin mesafeli sözleşmelerde korunması için kullanılanyaygın yöntemlerden biridir. Ancak cayma hakkının tüketicinin korunması amacına hizmet etmek için başvurulması gerekenetkili yöntem olup olmadığı tartışmalıdır. Öte yandan tüketicinin korunması amacıyla getirilmiş olan cayma hakkına ilişkin düzenlemelerin ticari hayatın gereklerine uygun olması da gerekir. Bu doğrultuda Türk Hukuku’ndaki cayma hakkına ilişkin düzenlemelerin, mümkün olduğu ölçüde tüketicinin korunması ile ticari hayatın gereklerine uyulması arasındaki denge gözetilerek yorumlanması gerekmektedir
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.