Türkiye Adalet Akademisi Dergisi
Yazarlar: Semih Sırrı ÖZDEMİR
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Sağlık hizmeti alanında reklamlar,Reklama ilişkin sınırlandırmalar,Sağlık hizmetlerinin ticarileştirilmesi,Yanıltıcı reklamlar,Reklam.
Özet: Türk hukukunda, hekimlerin ve özel sağlık kuruluşlarının, ancak uzmanlık alanı ve adres gibi belirli bilgileri ilan etmelerine izin verilmektedir. Bu düzenlemeye rağmen, yanıltıcı reklamları ve bu hizmetleri ticarileştiren beyanları da içeren, çok sayıda ihlal örneği ile karşılaşılmaktadır. Bu makalenin amacı, sağlık alanındaki reklamlara ilişkin düzenlemelerin ve başlıca ihlal örneklerinin incelenmesidir. Bu çalışma, aynı zamanda, Reklam Kurulu ve Radyo ve Televizyon Üst Kurulu’nun ilgili reklamlara ilişkin kararlarını da değerlendirmektedir