Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ

Yazarlar: Ayşe Nihan ARIBAŞ

Cilt 3 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 90 - 106

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Girişimcilik,Girişimci,Girişimcilik Düzeyi

Özet: Girişimcilik çağın gerekliliklerine uyum sağlayabilmek, çalışma ortamında başarı elde edebilmek ve bu başarıyı sürdürebilmek için olmazsa olmaz bir kavramdır. Ülkelerin gelişimi yetişmekte olan yeni nesillere bağlıdır. Bu nedenle üniversite öğrencilerinin girişimcilik davranışı göstermesi toplumun gelişebilmesi ve refah seviyesine katkıda bulunması açısından oldukça önemli görülmektedir. Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin girişimcilik düzeylerinin belirlenmesidir. Bu amaçla girişimcilik düzeylerinin farklı demografik faktörlere göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Araştırma grubu 213 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır (%76,1 kadın, %23.9 erkek). Veriler anket yöntemiyle elde edilmiştir. Verilerin analizinde Kruskal Wallis testi ve Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Girişimcilik düzeyinde sınıfa göre, babanın mesleğine göre, annenin eğitim durumuna göre, ailenin ve öğrencinin kendi ekonomik durumuna göre ve öğrencinin mezuniyet sonrası kariyer hedefine göre farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ}, volume={3}, number={1}, publisher={Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi}, author={Ayşe Nihan ARIBAŞ}, year={2019}, pages={90–106} }
APA
KOPYALA
Ayşe Nihan ARIBAŞ. (2019). SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ (Vol. 3, pp. 90–106). Vol. 3, pp. 90–106. Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ayşe Nihan ARIBAŞ. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. no. 1, Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2019, pp. 90–106.