Tourism and Recreation

Tourism and Recreation

Marka imajının tutumsal marka sadakati üzerindeki etkisinin incelenmesi: Bingöl otelleri örneği

Yazarlar: Bülent DEMİRAĞ, Sinan ÇAVUŞOĞLU

Cilt 1 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 15 - 22

Konular:İşletme

Anahtar Kelimeler:Marka imajı,Tutumsal marka sadakati,Tutumsal marka sadakati boyutları

Özet: Bu çalışmanın amacı, marka imajının tutumsal marka sadakatine olan etkisini belirlemektir. Araştırmanın evrenini Bingöl’de yer alan işletme belgeli ve belediye belgeli tesislerde konaklayan otel müşterileri oluşturmaktadır. Kolayda örneklem yöntemiyle 272 kişiye ulaşılmış olup, kullanılan ölçeklerin geçerlilik ve güvenilirliği test edilmiştir. Araştırma bulgularında, araştırma amacına uygun olarak oluşturulan hipotezler test edilmiştir. Hipotezler korelasyon ve yol analizi ile incelenmiş olup, elde edilen bulgular bu kapsamda yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre marka imajının; tutumsal marka sadakati boyutlarından bilişsel, duygusal ve çabasal boyutlara etkisi olduğu görülmektedir. Ayrıca, marka imajı ve bilişsel, duygusal ve çabasal marka sadakati arasındaki ilişki anlamlı bulunmuştur. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Marka imajının tutumsal marka sadakati üzerindeki etkisinin incelenmesi: Bingöl otelleri örneği}, volume={1}, number={1}, publisher={Tourism and Recreation}, author={Bülent DEMİRAĞ,Sinan ÇAVUŞOĞLU}, year={2019}, pages={15–22} }
APA
KOPYALA
Bülent DEMİRAĞ,Sinan ÇAVUŞOĞLU. (2019). Marka imajının tutumsal marka sadakati üzerindeki etkisinin incelenmesi: Bingöl otelleri örneği (Vol. 1, pp. 15–22). Vol. 1, pp. 15–22. Tourism and Recreation.
MLA
KOPYALA
Bülent DEMİRAĞ,Sinan ÇAVUŞOĞLU. Marka Imajının Tutumsal Marka Sadakati Üzerindeki Etkisinin Incelenmesi: Bingöl Otelleri Örneği. no. 1, Tourism and Recreation, 2019, pp. 15–22.