International Anatolia Academic Online Journal Health Sciences

International Anatolia Academic Online Journal Health Sciences

HEMŞİRELİK, SOSYAL HİZMET VE FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME STİLLERİNİN KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ

Yazarlar: Cansu KOŞAR ŞAHİN, Esin SEVGİ DOĞAN, Dilan DENİZ AKAN, Sena Gül ERTEN, Hatice SERTTAŞ, Sezgi ÇINAR PAKYÜZ

Cilt 7 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 144 - 160

Konular:Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri

Anahtar Kelimeler:Öğrenme stili,Öğrenci,Sağlık bilimleri

Özet: Bu araştırma Hemşirelik, Sosyal Hizmet ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümü öğrencilerinin öğrenme stillerini karşılaştırmalı olarak değerlendirmek amacıyla yapıldı. Tanımlayıcı kesitsel tipte olan bu araştırmanın örneklemini Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik, Sosyal Hizmet ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümlerinde eğitim alan ve çalışmaya katılmayı gönüllü olarak kabul eden ikinci sınıf öğrenciler oluşturdu (n=246). Veri toplama araçları olarak; tanıtıcı özellikler formu ve Felder ve Soloman Öğrenme Stili Envanteri kullanıldı. Veriler Etik Kurul onayı ve kurum izni alındıktan sonra toplandı. Araştırmaya katılan öğrencilere araştırmanın konusu ve amacı anlatılarak bilgilendirilmiş gönüllü olur formu imzalatıldı. Örneklem grubunun %45,9’unu hemşirelik, %30,1’ini Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, %24’ünü Sosyal Hizmet Bölümü öğrencileri oluşturdu. Hemşirelik öğrencilerinin %85,84’ünün, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon öğrencilerinin % 43,78’inin, Sosyal Hizmet öğrencilerinin %83,05’inin görsel öğrenme yöntemini kullandığı saptandı. Hemşirelik öğrencilerinin % 89,38’i, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon öğrencilerinin %83,78’i, Sosyal Hizmet öğrencilerinin %76,27’si hissederek öğrenme yöntemini kullanmaktaydı. Hemşirelik öğrencilerinin %52,21’inin, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon öğrencilerinin %58,11’inin yaparak öğrenme yöntemini, Sosyal Hizmet öğrencilerinin %57,63’ünün düşünerek öğrenme yöntemini kullandığı belirlendi. Hemşirelik öğrencilerinin %69,91’inin, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon öğrencilerinin %60,81’inin Sosyal Hizmet öğrencilerinin %64,41’inin sıralı öğrenme yöntemini kullandığı görüldü. Üç grupta da görsel, hissederek ve sıralı öğrenme yöntemlerinin daha yoğun şekilde kullanıldığı saptandı. Hemşirelik ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümü öğrencileri yaparak öğrenme yöntemini kullanmaya daha yatkındı. Sosyal Hizmet bölümü öğrencilerinin düşünerek öğrenme yöntemini kullanma eğiliminde olmalarına rağmen bu yöntemi zayıf düzeyde kullandıkları belirlendi.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={HEMŞİRELİK, SOSYAL HİZMET VE FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME STİLLERİNİN KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ}, volume={7}, number={144–160}, publisher={International Anatolia Academic Online Journal Health Sciences}, author={Cansu KOŞAR ŞAHİN,Esin SEVGİ DOĞAN,Dilan DENİZ AKAN,Sena Gül ERTEN,Hatice SERTTAŞ,Sezgi ÇINAR PAKYÜZ}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Cansu KOŞAR ŞAHİN,Esin SEVGİ DOĞAN,Dilan DENİZ AKAN,Sena Gül ERTEN,Hatice SERTTAŞ,Sezgi ÇINAR PAKYÜZ. (2021). HEMŞİRELİK, SOSYAL HİZMET VE FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME STİLLERİNİN KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ (Vol. 7). Vol. 7. International Anatolia Academic Online Journal Health Sciences.
MLA
KOPYALA
Cansu KOŞAR ŞAHİN,Esin SEVGİ DOĞAN,Dilan DENİZ AKAN,Sena Gül ERTEN,Hatice SERTTAŞ,Sezgi ÇINAR PAKYÜZ. HEMŞİRELİK, SOSYAL HİZMET VE FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME STİLLERİNİN KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ. no. 144–160, International Anatolia Academic Online Journal Health Sciences, 2021.