Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTSEL İNTERNET KULLANIMI ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yazarlar: Gökhan BAŞ

Cilt 1 , Sayı 2 , 2011 , Sayfalar 35 - 51

Konular:-

Anahtar Kelimeler:İnternet öz-yeterlik,Öz-yeterlik,Ilköğretim,Öğretmenler

Özet: The purpose of this study was to analyse the educational internet use self-efficacy beliefs of elementary school teachers with respect to gender, occupational experience and educational level. The study was carried out in the city centre of Nigde from 11 elementary schools in 2010-2011 academic year. Totally 248 elementary school teachers randomly selected participated in the study. The "general survey method" was adopted in the research. In accordance with the purpose of the study, percentage, mean, standard deviation, independent samples t-test, ANOVA (variance), Kruskal Wallis-H, Tukey-HSD and Mann Whitney-U tests were employed in the study in order to examine the data obtained in terms of some variables (gender, occupational experience and educational level). "The educational internet use self-efficacy beliefs scale" was used in order to collect data for the study. For the statistical analyses SPSS 17.0 was used. According to findings of the study, it was seen that elementary school teachers participated in the study have positive educational internet use self-efficacy beliefs. It was also found out that teachers' educational internet use self-efficacy beliefs statistically differ in relation to gender, occupational seniority and educational level.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2011, title={İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTSEL İNTERNET KULLANIMI ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ}, volume={1}, number={2}, publisher={Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama}, author={Gökhan BAŞ}, year={2011}, pages={35–51} }
APA
KOPYALA
Gökhan BAŞ. (2011). İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTSEL İNTERNET KULLANIMI ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ (Vol. 1, pp. 35–51). Vol. 1, pp. 35–51. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Gökhan BAŞ. İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTSEL İNTERNET KULLANIMI ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. no. 2, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2011, pp. 35–51.