Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Bilgisayar Destekli İşbirlikli Öğrenme Ortamlarında Geçişken Bellek ile Grup Uyumu, Grup Atmosferi ve Performans Arasındaki İlişki

Yazarlar: Didem ALSANCAK, Arif ALTUN

Cilt 1 , Sayı 2 , 2011 , Sayfalar 1 - 16

Konular:-

Anahtar Kelimeler:-

Özet: The aim of this study is to investigate the relationship between students' transactive memory scores and group cohesion, group atmosphere, and performance in computer supported collaboration learning environment. Participations are 45 undergraduate students in Department of Computer Education and Instructional Technology, Education Faculty, Hacettepe University. In this study, the groups are asked to perform a final project on the wiki platform during semester. At the end of the term, the scales of transactive memory, group cohesion and group atmosphere were applied to students. Performance calculated as author contributions to project in wiki platform. In data analysis, Kruskal Wallis and Pearson Correlation analysis were applied. According to findings, both at individual level and group level, a positive correlation was found between specialization, coordination, credibility and group cohesion. Similarly, a positive correlation was found between specialization, coordination, credibility and group atmosphere. Yet, no correlation was found between the dimensions of transactive memory and performance.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2011, title={Bilgisayar Destekli İşbirlikli Öğrenme Ortamlarında Geçişken Bellek ile Grup Uyumu, Grup Atmosferi ve Performans Arasındaki İlişki}, volume={1}, number={2}, publisher={Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama}, author={Didem ALSANCAK,Arif ALTUN}, year={2011}, pages={1–16} }
APA
KOPYALA
Didem ALSANCAK,Arif ALTUN. (2011). Bilgisayar Destekli İşbirlikli Öğrenme Ortamlarında Geçişken Bellek ile Grup Uyumu, Grup Atmosferi ve Performans Arasındaki İlişki (Vol. 1, pp. 1–16). Vol. 1, pp. 1–16. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Didem ALSANCAK,Arif ALTUN. Bilgisayar Destekli İşbirlikli Öğrenme Ortamlarında Geçişken Bellek Ile Grup Uyumu, Grup Atmosferi ve Performans Arasındaki İlişki. no. 2, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2011, pp. 1–16.