Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

ÖĞRETMEN YETİŞTİRME PROGRAMLARININ SİSTEMİK VE SİSTEMATİK DEĞERLENDİRİLMESİ

Yazarlar: Betül ÖZAYDIN, Mustafa Serkan GÜNBATAR, Nezih ÖNAL, Hasan ÇAKIR

Cilt 2 , Sayı 1 , 2012 , Sayfalar 54 - 71

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Program Değerlendirme,Program Değerlendirme Modelleri,ÖğretmYetiştirme,ÖğretmYetiştirme Programını Değerlendirme

Özet: In this study, evaluation of teacher education programs, has taken place in three phases, before the start of training, during training, and after training, and is discussed in 8 different dimensions. When evaluating teacher education programs, Stake, Kirkpatrick and Stufflebeam evaluation models were investigated as a comparative analysis of models of program evaluation. It has been identified that teacher education programs in the above mentioned three models can be used in different dimensions. But all three models were insufficient to assess contribution of social structure for long-term success of the graduates of teacher education programs.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2012, title={ÖĞRETMEN YETİŞTİRME PROGRAMLARININ SİSTEMİK VE SİSTEMATİK DEĞERLENDİRİLMESİ}, volume={2}, number={1}, publisher={Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama}, author={Betül ÖZAYDIN,Mustafa Serkan GÜNBATAR,Nezih ÖNAL,Hasan ÇAKIR}, year={2012}, pages={54–71} }
APA
KOPYALA
Betül ÖZAYDIN,Mustafa Serkan GÜNBATAR,Nezih ÖNAL,Hasan ÇAKIR. (2012). ÖĞRETMEN YETİŞTİRME PROGRAMLARININ SİSTEMİK VE SİSTEMATİK DEĞERLENDİRİLMESİ (Vol. 2, pp. 54–71). Vol. 2, pp. 54–71. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Betül ÖZAYDIN,Mustafa Serkan GÜNBATAR,Nezih ÖNAL,Hasan ÇAKIR. ÖĞRETMEN YETİŞTİRME PROGRAMLARININ SİSTEMİK VE SİSTEMATİK DEĞERLENDİRİLMESİ. no. 1, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2012, pp. 54–71.