Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

ÖĞRETİM SİSTEMLERİ GELİŞTİRİLMESİ SÜRECİNE BİR BAKIŞ

Yazarlar: Hasan ÇAKIR, Serçin KARATAŞ

Cilt 2 , Sayı 1 , 2012 , Sayfalar 19 - 35

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Öğretim tasarımı,Öğretim sistemleri geliştirilmesi,Sistematik süreç

Özet: Bu makalenin amacı öğretim sistemleri geliştirilmesi sürecini tartışmaktır. Öğretim tasarımı, algı ve öğrenme ile ilgili ilkelerin, sistematik bir şekilde öğretim ortamlarına uygulanmasıdır. Öğretim teknolojisi ise öğrenimi oluşturmak ve insan performansını arttırmak için kaynakların ve süreçlerin oluşturulması, kullanılması ve yönetilmesini içeren araştırma ve bir uygulama alanıdır. Öğretim tasarımının sistemik ve sistematik olarak gerçekleştirilmesi süreci ise öğretim sistemleri geliştirilmesi olarak adlandırılır. Bu süreç temelde analiz, tasarım, geliştirme, uygulama ve değerlendirme adımlarından oluşur. Öğretim sistemleri geliştirmenin temel yararı gereksinim duyulan öğretim amaçlı programların veya materyallerin etkin ve verimli olarak geliştirilmesini sağlamak ve tasarımcıdan bağımsız olarak programların tutarlılığını sağlamaktır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2012, title={ÖĞRETİM SİSTEMLERİ GELİŞTİRİLMESİ SÜRECİNE BİR BAKIŞ}, volume={2}, number={1}, publisher={Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama}, author={Hasan ÇAKIR,Serçin KARATAŞ}, year={2012}, pages={19–35} }
APA
KOPYALA
Hasan ÇAKIR,Serçin KARATAŞ. (2012). ÖĞRETİM SİSTEMLERİ GELİŞTİRİLMESİ SÜRECİNE BİR BAKIŞ (Vol. 2, pp. 19–35). Vol. 2, pp. 19–35. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Hasan ÇAKIR,Serçin KARATAŞ. ÖĞRETİM SİSTEMLERİ GELİŞTİRİLMESİ SÜRECİNE BİR BAKIŞ. no. 1, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2012, pp. 19–35.