Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

İLKÖĞRETİM 5.SINIF BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİNİN ÖĞRETİMİNDE DRAMA ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ

Yazarlar: Okan ATALAY, Sami ŞAHİN

Cilt 2 , Sayı 2 , 2012 , Sayfalar 1 - 9

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Ilköğretim,Drama öğretim yöntemi,Bilişim teknolojileri öğretim

Özet: The aim of this research is to investigate whether drama method teaching makes a significant effect in the teaching of "Information Technologies" class. The unit with the title of "computer systems" was chosen as the unit which would be taught with the method of drama. There wasn't a significant difference between the knowledge levels of the two groups according to the readiness test which was implemented just before the experiment. After the unit was taught through "drama method teaching" for the experimental group and traditional method for the control group, it was found that the success rates of the experimental group were significantly better than the ones of control group.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2012, title={İLKÖĞRETİM 5.SINIF BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİNİN ÖĞRETİMİNDE DRAMA ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ}, volume={2}, number={2}, publisher={Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama}, author={Okan ATALAY,Sami ŞAHİN}, year={2012}, pages={1–9} }
APA
KOPYALA
Okan ATALAY,Sami ŞAHİN. (2012). İLKÖĞRETİM 5.SINIF BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİNİN ÖĞRETİMİNDE DRAMA ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ (Vol. 2, pp. 1–9). Vol. 2, pp. 1–9. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Okan ATALAY,Sami ŞAHİN. İLKÖĞRETİM 5.SINIF BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİNİN ÖĞRETİMİNDE DRAMA ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. no. 2, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2012, pp. 1–9.